Zelf pakking snijden

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Zelf pakking snijden

Bericht door HiHat »

Ik heb met een domme actie de pakking van de tapped cover gesloopt, boven op de kleppen deksel van de vt1100 uit '86. Nu heb een klein beetje last van olie lekkage.

Ik wil zelf een pakking gaan snijden, gezien de levertijd en verzend kosten tegen product kosten.
Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe dik het pakkingspapier moet zijn. Wie kan mij dit vertellen? Of waar kan ik dit vinden? Ik heb al in het werkplaatshandboek gekeken en op verschillende sites. Tot nu toe zonder resultaat.
Omdat ik van het weekend wil gaan beginnen, heb ik even geen tijd om de oude er eerst tussen uit te slopen. (gebruik de motor ook voor woon werk verkeer) Elke dag olie pijl controleren voor vertrek werkt prima en voor de zekerheid een busje olie in de koffer zitten.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Gebruikersavatar
knutsel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Zelf pakking snijden

Bericht door knutsel »

ik maak nagenoeg alle pakkingen voor mezelf na.
ik heb pakkingpapier die ik haal bij gekra motors in Dieren. meestal is dat ongeveer 1mm dik maar je hebt ook dunnere soorten.
ik maak dat het raakvlak een beetje vet met olie en druk hem stevig op het papier.
daarna snijdt ik hem uit en maak de gaatjes met een setje holpijpjes op de gewenste diameter.
je kan het ook verkrijgen bij duursma en bij Brammer en dat zijn groothandels in gereedschappen. misschien ook wel bij lausalec.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Zelf pakking snijden

Bericht door HiHat »

Bedankt René, ik ga vandaag eens op jacht naar pakking papier. Moet helemaal goed gaan komen.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Plaats reactie