Honda VT700C Shadow 1986 : inhouden

Moderators: knutsel, Hillywood

Gebruikersavatar
Paul Jenner
Forumgebruikers
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:01
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

volgend weekend maar weer eens proberen dan,
maar het is geen klusje waar ik vrolijk van wordt :(


Paul.
A splendid time is guaranteed for all ...
XA4

Bericht door XA4 »

Goede middag Paul,

Ik lees dat je vorig jaar bezig bent geweest met de afstelling van je carburateurs en dat je daar de tools etc voor hebt.

Ik heb mn VT1100C2 net een paar maand en wil hem af gaan stellen, omdat ik er andere (half open) dempers op heb en een K&N filter gemonteerd heb.

Nou vroeg ik me af, wat voor toerenteller je hebt gebruikt en hoe je die aansluit om de toeren van elke cilinder apart te kunnen meten.
En ook hoe je synchroon hebt afgesteld. Welke tool heb je daarvoor gebruikt en waar haal je die meter vandaan.

Ik ben alle draadjes aan het lezen/opzoeken over de afstelling. Ik weet waar de pilotschroeven zitten en de afstelmoer voor de synchronisatie.

Hartelijk bank . Ik ben benieuwd hoe het je gelukt is.

Groet
XA4
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Forumgebruikers
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:01
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Hoi,

het synchroniseren is mij niet gelukt. Probeem is dat de synchronisatieschroef bij mijn VT700c heel slecht bereikbaar is. Voorts verdenk ik de inlaatrubbers van de carbs ervan dat ze niet meer helemaal luchtdicht zijn. Het ziet er naar uit dat een vorige eigenaar al heeft geprobeerd om ze dicht te maken met één of andere kit. Dus ik moet dat eerst oplossen voordat ik het nogmaals kan proberen.

Tot het beter weer wordt heb ik de zaak stilgelegd, zoals je zult begrijpen ...

Ik kan je dus helaas niet veel verder helpen.

Synchroniseren betekent overigens niet dat je de toerentallen van de cylinders gelijk trekt, dat toerental is altijd gelijk. Ze zitten tenslotte allebei aan dezelfde krukas vast :) Om het toerental te beoordelen, kijk ik gewoon naar de toerenteller op de motor zelf.

Het is de bedoeling dat je de doorlaat van het mengsel van één van de carbs zo regelt, dat de beide cylinders evenveel sleurkracht leveren. Dat doe je met de synchronisatieschroef. Je dient daarbij te kijken op de zojuist aangesloten vacuummeters of die sleurkracht hetzelfde is.

Good luck,


Paul.
A splendid time is guaranteed for all ...
XA4

Bericht door XA4 »

Hoi Paul,

Ja natuurlijk, dat was een beetje dom van mij.....

Ik zoek even verder.
Succes met je fiets.

Kees.
Gebruikersavatar
Herrie
Shadow Motorclub leden
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 dec 2006, 00:35
Locatie: Heerlen (met schaamte bekennnen)
Contacteer:

Re: Honda VT700C Shadow 1986 : inhouden

Bericht door Herrie »

Ik ben ook al een aardig tijdje met dit probleem aan mijn Vt800 bezig. Ik ontdenkte onlangs dat er nogal wat speling op de gaskabel zat. Die opgelost, scheelt al een aardig stuk.
Kennelijk ontbreekt mij het geduld of zo
VOELT zich meer Westerling dan Zuiderling
= Regio LOOS
Afbeelding
Boek: Herrie in ut Ziekenhoes
B.A.C.A. Nederland
Mijn geheime boodschap
Plaats reactie