Drain Tube VT 800.

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Louis

Drain Tube VT 800.

Bericht door Louis »

Beste mensen,
Kan iemand de functie en werking uitleggen van de drain tube welke op de Honda Shadow VT800 zit? Hij zit aan het frame, onder het balhoofd, net boven de voorste cilinder. Het heeft te maken met de carterontluchting. Ik ben deze tube kwijt en weet niet of hij 'ademt' vanwege de ontluchting. Ik heb er nu een vaste stop op gezet omdat er olieresten op de voorste cilinder kwamen. Maar misschien verstik ik nu de ontluchting. Alvast bedankt voor de moeite om mij te antwoorden. Groeten, Louis
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Drain Tube VT 800.

Bericht door HiHat »

De slang is afgesloten en zou eens in de zoveel tijd even gecontroleerd moeten worden of er olieresten in zitten. Is puur voor de opvang van de neer gedaalde carterdampen.

Als deze er af is dan hoeft dat geen problemen te geven, maar olie om de cilinders is nooit fijn.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Louis

Re: Drain Tube VT 800.

Bericht door Louis »

Beste HiHat,
Hartelijk dank voor jouw reactie. Ik wist dat het een 'lozing' is van carterdampen. Was echter benieuwd of de tube 'ademend' was. Hij kost €17,50 (niet meer te koop). Dus dacht ik dat het wel een speciaal tuubje zou zijn. Ik zal de vervangende stop er zo af en toe afhalen. Zou mooi zijn om de drain te kunnen leegzuigen.
Groeten, Louis
Plaats reactie