Pilot screws VT1100
Moderators: knutsel, Hillywood
Pilot screws VT1100
Ik heb al heel wat afgeklikt op het forum maar vind niet de goeie paatjes.
Mijn VT1100 houdt ook in dus ik wil gaan experimenteren (afstellen) met de pilot screws.
Die zijn nog afgedekt dus moeten eerst uitgeboord worden.
Nou moet ik die eerst vinden.......rechts heb ik twee mogelijkheden maar links zie ik niks.
Ik neem toch aan dat de carburateurs niet hoeven te worden gedemonteerd om ze bij te stellen.
Mijn VT1100 houdt ook in dus ik wil gaan experimenteren (afstellen) met de pilot screws.
Die zijn nog afgedekt dus moeten eerst uitgeboord worden.
Nou moet ik die eerst vinden.......rechts heb ik twee mogelijkheden maar links zie ik niks.
Ik neem toch aan dat de carburateurs niet hoeven te worden gedemonteerd om ze bij te stellen.
ZX9R 2001 - VT1100 1985
- Hans Snel
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
- Locatie: Idskenhuizen
- Contacteer:
Re: Pilot screws VT1100
Hoi,
Je bent in de buurt
Er zit een dekseltje onder de carburateur daar zit achter, de vlotter die lijn aanhouden.
Op de foto staat een pijltje daar zat een aluminium busje om de schroef af te dekken.
Met een boortje 3mm gaatje boren (het is dun matriaal) dan een schroefje er in draaien zonder punt (punt er af knippen).
Dan met een tang het erin gedraaide schroefje samen met het busje eruit trekken.
Voor dat ik dat doe spuit ik er kruipolie op en wacht even, dan doe ik vast de andere kant.
Zie --> Foto
Gezien de leeftijd zou het geen overbodige luxe wezen, om hem er even af te halen en ultrasoon te laten reinigen.
Gr Hans Snel
Je bent in de buurt
Er zit een dekseltje onder de carburateur daar zit achter, de vlotter die lijn aanhouden.
Op de foto staat een pijltje daar zat een aluminium busje om de schroef af te dekken.
Met een boortje 3mm gaatje boren (het is dun matriaal) dan een schroefje er in draaien zonder punt (punt er af knippen).
Dan met een tang het erin gedraaide schroefje samen met het busje eruit trekken.
Voor dat ik dat doe spuit ik er kruipolie op en wacht even, dan doe ik vast de andere kant.
Zie --> Foto
Gezien de leeftijd zou het geen overbodige luxe wezen, om hem er even af te halen en ultrasoon te laten reinigen.
Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Re: Pilot screws VT1100
Ik heb het eerder gedaan bij een Magna dus iets ervaring
De bovenste foto is de rechterkant met de rode en de groen pijltjes.twee mogelijkheden dus.
De onderste is de linkerkant, daar zie ik weinig zonder allerlei slangetjes en kabeltjes te verwijderen.
Alleen een "dekseltje" boven het draaipunt van de gaskabels
De bovenste foto is de rechterkant met de rode en de groen pijltjes.twee mogelijkheden dus.
De onderste is de linkerkant, daar zie ik weinig zonder allerlei slangetjes en kabeltjes te verwijderen.
Alleen een "dekseltje" boven het draaipunt van de gaskabels
ZX9R 2001 - VT1100 1985
- Hans Snel
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
- Locatie: Idskenhuizen
- Contacteer:
Re: Pilot screws VT1100
Hoi
Op pagina 4-14 daar laat men zien waar ze zitten het pdf
Het is niet anders als bij de magna
Gr Hans Snel
Op pagina 4-3 daar staat hoeveel slagen voor opening van pilotscrewEr zit een dekseltje onder de carburateur daar zit achter, de vlotter die lijn aanhouden.
Op de foto staat een pijltje daar zat een aluminium busje om de schroef af te dekken.
Op pagina 4-14 daar laat men zien waar ze zitten het pdf
Het is niet anders als bij de magna
Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
-
- Forumgebruikers
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 dec 2006, 13:22
Re: Pilot screws VT1100
succes Reijer
Re: Pilot screws VT1100
Gevonden.!!!!!
Zat inderdaad in het verlengde van de vlotterbak lijn. Zoals ook de plaatjes van 4-14.
Waarom kon ik ze niet vinden?
Nou één van de vorige eigenaren heeft ze er al uitgeboord en na afstellen gevuld met zwarte kit............
Ik vergat te tellen hoeveel slagen hij ze uitgedraait had maar het waren er zoveel dat hij blijkbaar bang was dat ze er uit zouden vallen.
Ik heb ze nu anderhalve slag uitgedraait van helemaal in.
Hij (denk ik) anderhalve slag van helemaal eruit.
Nou nog een lange proefrit.
Zat inderdaad in het verlengde van de vlotterbak lijn. Zoals ook de plaatjes van 4-14.
Waarom kon ik ze niet vinden?
Nou één van de vorige eigenaren heeft ze er al uitgeboord en na afstellen gevuld met zwarte kit............
Ik vergat te tellen hoeveel slagen hij ze uitgedraait had maar het waren er zoveel dat hij blijkbaar bang was dat ze er uit zouden vallen.
Ik heb ze nu anderhalve slag uitgedraait van helemaal in.
Hij (denk ik) anderhalve slag van helemaal eruit.
Nou nog een lange proefrit.
ZX9R 2001 - VT1100 1985
Re: Pilot screws VT1100
Proefrit gemaakt.
Ik moest het stationair opnieuw afstellen want hij sloeg af bij de eerste stop (wel al warm).
En hij ploft nu wat uit de uitlaat.
Niks gemerkt van inhouden bij een constante snelheid, operatie geslaagd zou je zeggen.
Maar goed als je met de carburateurs bezig ben kan je net zo goed even de synchronisatie controleren.
Die is niet helemaal zo als het hoort maar ik ben twee uur bezig geweest om te proberen de afstelschroef te bereiken.
Zelfs met de haakse schroeven draaier die ik speciaal daarvoor gekocht heb (destijds voor een Magna) kom ik er niet bij.
Misschien als ik het luchtfilterhuis eraf haal maar voorlopig ben ik er wel klaar mee.
Ik moest het stationair opnieuw afstellen want hij sloeg af bij de eerste stop (wel al warm).
En hij ploft nu wat uit de uitlaat.
Niks gemerkt van inhouden bij een constante snelheid, operatie geslaagd zou je zeggen.
Maar goed als je met de carburateurs bezig ben kan je net zo goed even de synchronisatie controleren.
Die is niet helemaal zo als het hoort maar ik ben twee uur bezig geweest om te proberen de afstelschroef te bereiken.
Zelfs met de haakse schroeven draaier die ik speciaal daarvoor gekocht heb (destijds voor een Magna) kom ik er niet bij.
Misschien als ik het luchtfilterhuis eraf haal maar voorlopig ben ik er wel klaar mee.
ZX9R 2001 - VT1100 1985
Re: Pilot screws VT1100
Welke synchronisatie set schaf ik aan voor een vt500 van 1985?
- Hans Snel
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
- Locatie: Idskenhuizen
- Contacteer:
Re: Pilot screws VT1100
Hoi,
Ik doe het altijd als de carb er af is met een lamp dat gaat dan heel snel en makkelijk.
Als de carb er af komt voor reinigen moet je toch zien of alles correct zit van daar.
Gr Hans Snel
Ik doe het altijd als de carb er af is met een lamp dat gaat dan heel snel en makkelijk.
Als de carb er af komt voor reinigen moet je toch zien of alles correct zit van daar.
Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.