Gebruikte motor gekocht

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Gebruikersavatar
VTHenk
Shadow Motorclub leden
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jul 2007, 20:19
Locatie: Leusden
Contacteer:

Gebruikte motor gekocht

Bericht door VTHenk »

gebruikte motor gekocht incl afleveringskosten!
Helaas remvoering achter zo goed als versleten, de achterwiellagers slecht, 2 verschillende soorten bougies gemonteerd waarvan er 2 op +/_ 0,4 mm afgesteld stonden ipv 0,8mm en er slecht uitzagen rarara waarom startte hij zo slecht???.
Zaterdag a.s. ook maar de voorvorkolie vervangen want het zijn nu net fietspompen.
Afijn nieuwe wiellagers remvoering en de bougies vervangen, nu weer in orde.
Is dit normaal als je een gebruikte motor koopt?
De lagers heb ik gekregen van de motorzaak waar hij gekocht is, maar toch ?
welkom in ONS midden!


Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
Red Devil
Forumgebruikers
Berichten: 283
Lid geworden op: 15 feb 2009, 17:54
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door Red Devil »

Lees ik het nou goed,....en heb je zelf reperaties uitgevoerd????

In dat geval heb je toch de zaak waar je de motor hebt gekocht,"incl. afleverkosten", er op aan kunnen spreken, dat zij de motor in een hachelijke staat hebben afgeleverd,....en dus opdraaien voor de kosten
en uitvoeringen.
-Een Harley lekt geen olie, hij markeert zijn plek!
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil

MIJN SHADOW:
http://www.youtube.com/watch?v=PoOFhG9K ... 89_388.jpg[/img]

Ik leef in mijn eigen wereldje. Gelukkig kennen ze me daar, dus dat is OK.
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Bericht door Te©h »

Afleveringskosten terug vragen, want poetsen kun je ook zelf. Maar als het bedrijf je op de hoogte gesteld had wat er nog vervangen moet worden had dit in de aankoop verrekend moeten zijn. Nu kun je gratis olie voor je poten gaan halen en misschien nog een paar dingen die je bij de aankoop niet gezien hebt en nodig aan vervanging toe is. Heb je ook de rem/koppelingvloeistof bekeken? En de eventuele cardanolie, of is het een kettingfiets.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
VTHenk
Shadow Motorclub leden
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jul 2007, 20:19
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bericht door VTHenk »

Ik kan wel een litertje vorkolie halen maar het is voor mij te ver rijden, en ik heb 50 Euro uitgegeven aan remvoering en bougies, dat is het probleem niet en 15 Euro voor wat vorkolie kan er wel bij.
Ik vraag me wel af of dit vaker gebeurt, het lijkt er namelijk op dat ze je een motor verkopen en dan afwachten of er in de garantie periode wat aan mankeert zodat ze het onder garantie repareren, maar ik verwacht natuurlijk dat ze de motor van te voren nakijken.
Ik zal wel een mailtje sturen maar of dat wat uithaalt? wie weet.
word vervolgd.
welkom in ONS midden!


Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Bericht door Te©h »

Men rijd hooguit een blokje om en let dan op rammeltjes en zo. Kijken hoe dik de remschijf is en de dikte van de blokken. Als het blok wat stotterd gooien ze een oppepper in de tank, in de hoop dat het verdwijnt. Dan gooien ze een paar liter olie tegen aan en wat filters, een doekje er overheen en dat is het wel.
De rest komt wel tijdens die 3 maanden garantie. Als je de pech hebt om zo'n motor in de winter te kopen en je kan die 3 maanden niet rijden in verband met sneeuw e.d. heb je geen recht meer op de garantie, maar ben je overgeleverd aan de goodwill van het bedrijf.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
VTHenk
Shadow Motorclub leden
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 jul 2007, 20:19
Locatie: Leusden
Contacteer:

Bericht door VTHenk »

De vorkolie vervangen, deze was nog wel mooi schoon maar erg dun SAE10? dus heb er de SAE20 ingedaan, het zijn nu geen fietspompen meer. De remblokken waren redelijk dus laten we het maar zo.
De motor loopt nu goed en remt en stuurt weer prima.
Het was alleen wel prettiger geweest als dat bij de afleverbeurt gedaan was.
Ik begrijp van Tech dat dit wel vaker gebeurt, zijn er anderen met dezelfde ervaring?
welkom in ONS midden!


Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 964
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Ik heb ooit een motor gekocht waar ook kosten voor een afleveringsbeurd in rekening waren gebracht. Toen ik richting huis ging had ik het idee dat er iets niet klopte met de kuip ( Honda cbr 600 F ) thuis gekomen bleek de ophanging onder de koplamp hand vast te zitten... Verder bleek 1 van de remklauwen niet erg vast te zitten, tevens bleek de achterkant gerepareerd te zijn met 1 of ander soort kit dit zat onder het zadel en merkte ik pas op toen ik het zadel eraf haalde....De olie was niks aan gedaan, deze stond zelfs onder het minimum. Ik ben terug gegaan maar kreeg daar naar mij hoofd je zoekt het maar uit het is jou motor nu. Je hebt betaald en hij staat op jou naam. Nadat ik verdere stappen heb ondernomen begon men hem te knijpen en heb ik de afleveringskosten en een vergoeding voor de achterkant terug gekregen.

Het goede nieuws is dat deze motorzaak inmiddels over de kop is..... De leer voor mij was beter te kijken waar ik een motor koop en de motor heel goed na te kijken als ik hem ophaal.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Bericht door Te©h »

Sommige bedrijven halen daar hun snel verdiende 'winst' vandaan.
Bij mij waren het geen afleveringskosten maar een ordinair beurtje. Op de tamelijk gepeperde rekening stond dat de kleppen waren gesteld, de ketting gespannen, schoon gemaakt en opnieuw in het vet en de duurste olie, die niet in mijn blok hoort en een hele dure luchtfilter. Vond ik knap bij een 1100c. En gewoon bij hoog en laag volhouden dat die werkzaamheden waren uitgevoerd. Dat kan wel waar zijn maar niet bij mijn fiets. Sjef werkplaats kon niet anders dan toe geven dat er iets niet goed was gegaan met de facturering. Maar die olie was er wel degelijk in gegaan, dus die moest ik wel aftikken, zelfs met het argument dat met die olie de koppeling ging slippen. Als dat zo is dan zijn je platen gewoon versleten vertelde Sjef. Vind ik knap met nieuwe koppelingsplaten er in. De volgende dag terug gegaan met jawel slippende koppeling en na een testrit door Sjef de goede olie er in laten lopen. Zelfs het verschil in prijs terug gekregen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
Red Devil
Forumgebruikers
Berichten: 283
Lid geworden op: 15 feb 2009, 17:54
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door Red Devil »

Goed dat je je daarin niet laat aftroeven, en voet bij stuk houd. Eventjes met de neus op de feiten geduwd, scheelt meteen weer euries.
-Een Harley lekt geen olie, hij markeert zijn plek!
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil

MIJN SHADOW:
http://www.youtube.com/watch?v=PoOFhG9K ... 89_388.jpg[/img]

Ik leef in mijn eigen wereldje. Gelukkig kennen ze me daar, dus dat is OK.
nelliesairbrush
Forumgebruikers
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:16
Contacteer:

Re: Gebruikte motor gekocht

Bericht door nelliesairbrush »

Afleverbeurten? Dat is alleen maar een wassen neus om wat extra geld te pakken. Als automonteur deden wij afleverbeurten voor een autobedrijf die geen eigen werkplaats had.
Eerst moesten we de auto nakijken, daarna doorgeven wat er aan moest gebeuren. Al het luchtfilter er nog redelijk uit zag, niet vervangen. De olie, als het nog net geen chokopasta was beetje bijvullen. Onderdelen vervangen, gingen ze eerst op de sloop kijken en in het uiterste geval vervangen voor het goedkoopste wat er te krijgen was. Lekke uitlaat, beetje dicht smeren met gumgum of dichtlassen. Daarna werd de auto door een scholiertje die daar liep gewassen.
Het afleverbeurtje koste de koper € 395,- Gemiddeld koste de afleverbeurt netto tussen de € 50,- en € 75,-

Let op! Je wordt genaaid waar je bijstaat. Sommige motor handelaren zijn precies hetzelfde.
We hebben inmiddels ook afscheid genomen van deze mensen.
www.nelliesairbrush.nl[color=#8000BF][/color]
Plaats reactie