Pagina 3 van 6

Geplaatst: 16 feb 2009, 16:34
door markel
Andries schreef:Ik zou liever een onafhankelijk meetteam willen zien die meet volgens de vastgelegde richtlijnen.

De Politie kan dan een meetdag organiseren zonder verdere consequenties als het geluidsniveau te hoog is maar op elke motor zit nog steeds een kenteken en dat is snel ergens genoteerd.
Dat kan maar is erg duur omdat je dan een rollenbank moet hebben.
Er moet dan nl op toerental enz gemeten worden, vervolgens heb je daar weinig aan omdat dit ook een momentopname is, van de huidige situatie.
BTW
Deze info heb ik van een gespecialiseerd bureau

Groeten
Marco

Geplaatst: 16 feb 2009, 16:39
door markel
http://www.geluidmeter.nl/ heeft me terug gebeld, een redelijke meter klasse II tot 130 Db (meer dan genoeg) kost 105 euro incl. btw en verzendkosten.

Dit bureau kan ook komen meten met klasse I apparatuur, voor 85 euro ex btw incl apparatuur, en kunnen dan een soort van certificaat afgeven van de meting, maar als al eerder aangegeven dat zijn echt moment opname's

Als e.e.a.interessant is kan de club kontakt met ze opnemen via de site, daar staan ook telefoonnummers op.

Groeten
Marco

Geplaatst: 16 feb 2009, 19:56
door Te©h
Bedankt voor de info Markel.

Tsja, dat hek. Daar werd ik ff niet blij van niet. De beruchtte samenloop van omstandigheden zal ik maar zeggen. De dag er voor was dat hek kapot. Daar is een monteur voor geweest en die heeft het hek weer aan de loop gekregen. Zo ver helemaal toppie. Ben ik klaar met mijn werk, rij ik naar dat hek toe, dat gaat open. Op het moment dat het hek ongeveer 90 cm open was, heb ik gas gegeven want daar pas ik wel door. Op het moment dat ik bij het hek ben, slaat de motor af en op dat moment gaat dat hek dicht. Dat hek moet normaal helemaal open gaan en dat is ruim 3 meter, maar nu slechts 1 meter :shock: . Dus ik sla op de zwarte balk, want dan moet het hek stoppen en weer open gaan maar dat hek bleef op mij af komen en had op dat ogenblik mijn voorwiel te pakken. Ook stond ik voor het oog en in de lus die onder het wegdek ligt. Het hek drukte de motor tegen de staander en kon niet meer verder. Toen kwam er onder de beschermkap van de motoraandrijving wat zwarte rookwolkjes. De motor stond klemvast en ik kon zo afstappen. Ik heb de kap open gemaakt om de electromotor vrij te geven, maar de hendel zat muurvast. Een collega heeft het bedrijf gebeld die het hek "gemaakt" had en binnen 20 minuten stond er een monteur aan de andere kant van het hek maar kon er niet in. Hij heeft me door het hek gereedschap aan gegeven om die electromotor van de sokkel te halen. Toen die los was kon het hek helemaal open. Nadien bleek dat de storingsmonteur alle beveiligingen had uitgeschakeld om het hek weer gangbaar te maken. De schade viel wel mee. Scherm kapot, lekke keerring van een voorpoot, en het stuur stond een tikkie scheef. Voor de rest niets. De garage heeft voor de zekerheid nieuwe lagers in het wiel en balhoofd gegooid, in de poten nieuwe keeringen geplaatst en een nieuw scherm geplaatst. De rekening is naar het storingsbedrijf gestuurd en netjes betaald.

Geplaatst: 16 feb 2009, 20:50
door Herrie
ehhh Tech.....
Bennie in de war ?

Geplaatst: 16 feb 2009, 23:44
door Te©h
markel schreef:Op mijn pijpen staat dus niks aangegeven.

Dus dat met die DB killers dat gaat nie goed komen nie, ????

PS

Jij maakt nogal 's wat mee he Te@h, ik zag de foto's op je profiel, die tussen dat hek, wat gebeurde daar nou ????
Nee hoor gewoon een off topicantwoord :twisted:

Geplaatst: 17 feb 2009, 09:11
door markel
Nu ziet het er wel lachwekkend uit maar ik denk dat je op het moment zelf niet zo happy was.


PS

Ondanks dat ik geen lid ben van de club wil ik wel bij de meting zijn als die komt in wat voor vorm dan ook, is dat mogelijk ???

Geplaatst: 17 feb 2009, 11:41
door Te©h
De eerste regiorit bij jou in de buurt is op 15 Maart, Verloreneind 1 West Beemster. Verzamelen vanaf 10.00 uur. Moet je je wel even melden bij de regiocomm. Peter of Linda.

Geplaatst: 17 feb 2009, 15:45
door markel
Ga ik zeker doen, Verloren eind is wel leuk ik ken Marcel en Ingrid wel, ik heb een tijd met Marcel gewerkt vandaar.

Maar ik bedoelde eigenlijk de meting van dbtjes
dat wil zeggen als de club er wat mee doet ???

Geplaatst: 18 feb 2009, 11:54
door Te©h
Dat zal dan zeker hier gemeld worden.

Geplaatst: 18 feb 2009, 15:57
door markel
Ik hou het in de gaten.

Geplaatst: 25 mar 2009, 19:47
door Te©h
Hou dit maar ook in de gaten :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI

Geplaatst: 25 apr 2009, 22:35
door markel
Scheisse, nah ja dan fahren wir nach belgien oder ist die polizei dar noch slimmer ???

PS

thanks voor de link, stel het ritje duitsland maar ff uit

Geplaatst: 11 mei 2009, 22:10
door Theo
ze horen je teminste wel aankomen en daardoor kan een ongeval voorkomen worden.
je kunt het ook anders zien wat kost zo bekeuring met open uitlaten bv 130db :?: ?????????????????????????????????????????????????:?:
ben daardoor van plan om er andere pijpen onder te zetten. :evil:

Geplaatst: 27 feb 2011, 12:53
door keeslelystad
Te©h schreef:Hou dit maar ook in de gaten :twisted:

http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI
Het blijven duitsers he :)
Jaja 1 europa maar duizenden regeltjes die verschillen.
Wordt een keer tijd om overal dezelfde regeltjes in te stellen.

Geplaatst: 09 apr 2011, 19:38
door Morphius
Ik ben van plan om de dempers uit mijn vt 600 c te halen, heeft iemand enig idee hoeveel db's dit geeft en wat de maximum waarde voor België is?