loopt niet lekker

Moderators: knutsel, Hillywood

mikiemike36

loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Morrie mensen...

Mike is de naam en nieuw hier.
Ik heb een probleem met de motor van me vrouw. Het is een shadow 1100 uit 1990. Motor starten geen probleem. Vooral ook door de nieuwe accu. Stationair loop hij goed maar zodra je, terwijl de motor in zijn vrij staat, iets gas geeft begint hij te sputteren en te ploffen. Uit alle twee de uitlaten en tegelijk. Het is alleen in een bepaalt toeren gebied want zodra ik ga rijden houd het op bij ongeveer 2 a 2500 toeren. Motor gaat dan goed voor uit maar zodra ik hem op toeren laat komen valt hij stil(richting het rode gebied).Het lijkt wel een toeren begrenser. Flink sputteren. motor gaat daardoor niet harder dan ongeveer 120 km per uur.
Motor heeft nieuwe luchtfilter. Nieuwe bougies. Bij de dealer carb schoon laten maken en synchroniseren. Niks geholpen. Heb nu aan de pilotscrews gedraaid. Alle standen gehad maar probleem blijft. Beste stand blijkt toch wel de fabrieks instelling. 2,5 om 2 driekwart. Wie o wie weet iets voor mij.
Gebruikersavatar
knutsel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: loopt niet lekker

Bericht door knutsel »

kijk eens of je wel voldoende massa hebt,
wat ook kan zijn is dat je pilotscrews smerig zijn.
draai ze er eens uit, schuur ze even schoon met korrel 2000 en stel ze dan af, vreemd is dat de carburateurs schoon zijn, zeker weten????
kijk anders even je benzine filter na, misschien krijgt ie te weinig.
zijn je vlotterniveaus wel goed.
genoeg om na te kijken.
voor info kijk op http://www.carlsalter.com" onclick="window.open(this.href);return false;
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Bedankt voor de info. Of de caberateurs schoon zijn moet ik vertrouwen op de monteur die zegt dat ie dat gedaan heeft...Ik heb in ieder geval genoeg aanknopingspunten om verder te kijken..
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: loopt niet lekker

Bericht door Stefan »

Toen ik mijn motor kocht, had deze 3 jaar stil gestaan,
carburateur helemaal open gemaakt, gespoeld met remmen reiniger, en met pers lucht alle kanalen door geblazen.
maar bleef problemen houden, reageerde slecht op de choke bijvoorbeeld,
pas toen ik hem weer uit elkaar had gehaald, en ultrasoon heb gereinigd,
werkte de choke pas normaal.
ook ik had dus eerst het idee (als aardig ervaren monteur) dat de carburateur goed schoon was,
maar weet nu, dat je hem gewoon niet goed kan reinigen, en bij problemen een ultrasoon bad een must is.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

We hadden de motor bij een nieuwe motorzaak gebracht. De man had al een goede naam gemaakt in een hele korte tijd. Ik geloof nog heilig in hem maar als straks uiteindelijk blijkt dat ze niet schoon zijn...... Aankomend weekend ga ik weer kijken naar de motor. Wat wel opvalt is dat als de motor ploft en sputtert bij een klein beetje gas geven, het precies te gelijk uit beide uitlaten is.
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Nogmaals heeeeellllppp... Hoe zit het nou. Afstellen pilotscrews. Ik heb ze er uit gehaald. Zag er wat smerig uit.(aanslag) Ze waren weer mooi goud kleurig. Sterker nog. Dat ik klaar was dacht ik dat het echt goud was. :)
Maar hoe zit het nou.... Meer naar binnen draaien betekend toch dat hij minder benzine krijgt? Achterste cilinder is de bougie wit uit geslagen.
Gebruikersavatar
knutsel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: loopt niet lekker

Bericht door knutsel »

het zijn eigenlijk hulpsproeiers van de stationair sproeiers, deze helpen meestal de overgang van stationairsproeier naar hoofdsproeier te versoepelen.
boven de 2500 toeren ongeveer doen ze nog weinig.
en die pilotscrews mogen niet zwart zijn als hij net gereinigd is, dus ultrasoon.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

tnx... Weet ik genoeg. FF opsomming wat ik gedaan heb: pilotsrews schoon gemaakt. Geen resultaat voor mijn problemen. Daarna massa gecontroleerd. Ook goed. Daarna tank eraf en alles inspecteren. Blijkt dat alles los zat??????? alle slangeklemmen van carb naar luchtfilter. Van carb naar rubber van het spruitstuk. En rubbers naar spruitstuk. Weet nu eigenlijk ook wel zeker dat de carbs niet gereinigd zijn. Ik heb meteen ff alle stekkers onder mijn tank los gehaald. Wat contactspray en weer vast gemaakt. Resultaat nu is dat de bougies van de voorste cilinder moe koffie bruin zijn. De achterste spierwit. Wat ik nog moet checken is benzine filter en eventueel benzinekraan. Daar zit volgens mij ook een filter. Ik heb een voor gevoel dat de carb van de achterste cilinder nog steeds vervuild is.
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Jammer dat het weer niet mee zit. Ik zou ff een testrit moeten maken. Ik denk dat het probleem bij de hoge toeren verholpen is daar alles los zat. (valse lucht) Nu heb ik de motor opnieuw afgesteld met de pilotscrews. Voorste cilinder een kwart slag en achterste fractioneel iets meer. Ik heb dus last van de overgang van stationair naar hoofdsproeier. Kan volgens mij niet missen. Carburateurs schoon maken zou natuurlijk geen kwaad kunnen of... wat ik op dit forum ook wel gelezen heb is ringetje onder de gas naald????????? Mijn afstelling van de pilotscrews wijkt wel erg af van de fabrieksinstelling....
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Nou....ik heb net gereden maar het probleem is niet verholpen.
:( Ik heb nu eerst een nieuw benzinefilter besteld om dat ook nog uit te sluiten. Motor krijgt overduidelijk te weinig benzine. Nu dat ik gereden heb heb ik pas goed de kleur kunnen bekijken van de bougies. Alle 2 wit dus.

Wil ik graag nog 1 ding weten. Wat ik zo lees op internet en ook hier op dit forum is dat de mening verdeeld is over de K&N filters.
Geven deze nou echt meer lucht waardoor je andere sproeiers moet hebben in de carburateurs of zijn ze gewoon alleen maar goed vanwege de langere levensduur... Doordat ze schoon te maken zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik heb al weer heel wat geleerd. :D
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 964
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: loopt niet lekker

Bericht door Ro1967 »

De carburateurs eraf en deze goed laten reinigen..... Dit kan zeer veer verschil maken, je geeft zelf al aan dat je zeker weet dat deze niet gereinigd zijn, dit kan veel invloed hebben op het draaien van het blok.....Dingen uitsluiten zoals je nu aan het doen bent is heel goed, maar als ik jou verhaal zo lees denk ik ook dat je toch bij het reinigen van de carbs uitkomt :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Dat denk ik nu dus ook ..Thanks. Ik wacht nog ff de filter af. Kan geen kwaad. En dan zullen de carburateurs er af moeten..
Gebruikersavatar
knutsel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: loopt niet lekker

Bericht door knutsel »

Als je ietset kn filters wil zal je hem eerst goed aan het lopen moeten krijgen. Carbs ultrasoon reinigen.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

Op dit moment heb ik de carburateurs er af. :)
mikiemike36

Re: loopt niet lekker

Bericht door mikiemike36 »

zo....carburateurs zijn schoon. in 1 carburateur was een sproeier los. De hoofdsproeier bestaat uit 2 delen. Bovenste deel laag los in mijn vlotterkamer. De andere carburateur was ook nog eens meer verstopt. Net proef gedraaid en het ploffen is weg.Hij loopt als nooit te voren. Ik moet nog ff een testrit maken om te kijken of hij in hoge toeren niet weg valt. Maar ik ben nu al blij en bedank iedereen voor hun hulp. Mochten alle problemen weg zijn laat ik hem nog synchroniseren en afstellen. Moet mijn vrouw toch weer een paar jaartjes rij plezier hebben. :)
Plaats reactie