Knal en plof probleem

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Jacob

Knal en plof probleem

Bericht door Jacob »

Hellup....mijn VT 1100 ploft er over...nu is afentoe een klap uit de pijpen de aard van het beessie zeggen ze,maar zelfs bij stationair lopen ploft ie,en daar ben ik niet echt blij mee,gewoon,omdat ie dat nog nooit heeft gedaan.
Hij is dit gaan doen na de winterslaap..chokekabel was gebroken..heb ik vervangen..echt..nagenoeg alles heb ik laten doen en deels zelf gedaan,alleen niets bij het blok op bougie's vervangen na dan.
Kunnen het de carbs zijn?
Onsteking?
Inhouden doet ie niet..alleen als ie warm is moet ik zelfs een klein beetje gas geven wil ie starten...deed ie anders nooit hoor :lol: wil er wel vanaf van dat overdreven geknal eigenlijk..what to do?
Owja..het is een oldie..1985..
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Dino »

Klinkt echt naar vervuilde carbs.
sempre idem, sempre penis
Jacob

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Jacob »

Dino schreef:Klinkt echt naar vervuilde carbs.

Ik ben er ook 'bang' voor ...en ik was blij dat het gesleutel klaar was dit jaar grrrr :twisted:
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 964
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Ro1967 »

Je kunt proberen een reinigingsmiddel in je tank te doen, beter is natuurlijk de carburateurs eraf te halen en goed schoon te maken ( bijv. ultrasoon reinigen) .
Staat de afstelling van je pilotscrews goed? Ook dit kan veel ploffen veroorzaken.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Jacob

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Jacob »

Ro1967 schreef:Je kunt proberen een reinigingsmiddel in je tank te doen, beter is natuurlijk de carburateurs eraf te halen en goed schoon te maken ( bijv. ultrasoon reinigen) .
Staat de afstelling van je pilotscrews goed? Ook dit kan veel ploffen veroorzaken.


Dank voor het welkom Ro...qua afstelling..kan dit uit zijn eigen aan de 'wandel'gaan dan?
Ik denk dat ik eerst even V power ga proberen...dan trek ik aankomende winter de boel wel eens uit elkaar,na de remklauwen,alle olieen,remlichtschakelaar,oliefilter en nog wat kleine dingetjes .ow..en een nieuwe voorband,heb ik het eerlijk gezegd even gehad met dat geknutsel haha..maar als het na die V Power nog zo is,moet ik wel 8)
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Dino »

V-power helpt niet. Dan zul je toch een reinigings aditief moeten proberen. Helpt dat niet, rest je niks anders dan de carbs er af te halen
sempre idem, sempre penis
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 964
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Ro1967 »

Ik zou Wynss proberen, een reinigingsmiddel wat je toevoegd aan de benzine . Ik weet niet waar overal aan gedraaid is tijdens het nakijken van de motor, je zou kunnen proberen de Pilots te verdraaien( tel wel de slagen die je ze verdraaid zodat je ze weer op de oude stand terug kunt zetten als het niet helpt), er staat hier op het forum informatie over hoe je dat moet doen , even via de zoekfunctie zoeken :wink:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Jacob

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Jacob »

Ro1967 schreef:Ik zou Wynss proberen, een reinigingsmiddel wat je toevoegd aan de benzine . Ik weet niet waar overal aan gedraaid is tijdens het nakijken van de motor, je zou kunnen proberen de Pilots te verdraaien( tel wel de slagen die je ze verdraaid zodat je ze weer op de oude stand terug kunt zetten als het niet helpt), er staat hier op het forum informatie over hoe je dat moet doen , even via de zoekfunctie zoeken :wink:

Ikzelf heb alleen aan de stationair knop gedraaid,dus dat kan het niet zijn..wel is de chokekabel vervangen daar deze was gebroken bij de splitsing (de twee korte stukjes in de behuizing)..best kans dat een van de twee nog wat blijft hangen,ik ga morgen even kijken voor een bussie Wynss..thanks voor de tip...is dat het..ik blij..is dat het niet..ik na het klussie pas weer blij :D
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Stefan »

Choke kabel zal het niet zijn,
toen deze bij mij op 1 carburateur wat bleef hangen, liep hij ook meteen wat hoger stationair in toeren,
zal echt carburateur zijn,
op diverse forum berichten staat ook dat synchrone afstellen 1x per jaar een advies is, dus wat verlopen is niet ongebruikelijk,
maar wat vervuiling is de grootste kans,
ook ik heb het met reiniging middelen geprobeert, maar pas na ultrasoon reinigen waren mijn carburateur problemen over.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Jacob

Re: Knal en plof probleem

Bericht door Jacob »

Stefan schreef:Choke kabel zal het niet zijn,
toen deze bij mij op 1 carburateur wat bleef hangen, liep hij ook meteen wat hoger stationair in toeren,
zal echt carburateur zijn,
op diverse forum berichten staat ook dat synchrone afstellen 1x per jaar een advies is, dus wat verlopen is niet ongebruikelijk,
maar wat vervuiling is de grootste kans,
ook ik heb het met reiniging middelen geprobeert, maar pas na ultrasoon reinigen waren mijn carburateur problemen over.

Heb je foto's bekeken...mooi,knap ook,ik heb geen ruimte om hem helemaal uit elkaar te trekken trouwens..heb er nu wat reinigingszooi in gekiepert,en wacht hier op een droge dag..vroeger baggerde ik door elk weertype heen,maar je kent het wel..ouderdom komt met gebreken :lol: ..anyway..ik ga eerst dit even proberen...sleutelen probeer ik in de wintermaanden te doen..bokkoud in het schuurtje..straalkacheltje aan en evengoed 'kouwe kluiven' krijgen.moeten de carbs er af,dan is het niet anders..hoopte dat ik klaar was,koppelings en remolie vervangen..klauwen voor uit elkaar gehad en schoon gemaakt,blok en oliefilter ververst/vernieuwt,remlichtschakelaar,voorband,bougie's,cardan olie ook gelijk maar,ik wacht het af wat ie doet nadat mijn tank leeg is gereden..kijken of dat enige verbetering geeft..zoniet...word het de gereedschapskist weer open trekken..mooie foto serie trouwens :mrgreen:
Plaats reactie