Overstort brandstof

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
a-vos1
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2018, 14:13

Overstort brandstof

Bericht door a-vos1 »

Goedenavond.

Heb al geruime tijd een VT1100 uit 1987. Volledig gecustomized. Heeft ruim twee jaar met een volle tank stil gestaan.

Begon weer te kriebelen en heb de Motobatt accu volledig opgeladen. Echter zonder resultaat .....

Nieuwe accu gekocht en nieuwe bougies. Starten, nog een keer starten en pruttelend aanslaan ....... Hij gooit echter wel de brandstof eruit via de overstort. Vier keer starten levert twee volle wijnflessen benzine op.

De vraag. Wat is dit? Komt het door het stilstaan en dat de carburateur vervuilt is? (vlotter die blijft hangen of naald). Of iets anders.

Graag jullie bevindingen.
Gebruikersavatar
Andries
Shadow Motorclub leden
Berichten: 659
Lid geworden op: 18 dec 2006, 23:11
Locatie: Egchel (L)
Contacteer:

Re: Overstort brandstof

Bericht door Andries »

Vernieuw de benzine eens, ook de carburateur leeg laten lopen.
Nieuwe benzine erin en waarschijnlijk gaat het dan goed.
Andries

Regiocommissaris Zuid
Verkeersgeleider nr. 10
Trotse Biker van het Jaar 2014

Met ZUID erop UIT!

bekijk HIER mijn website
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 963
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Overstort brandstof

Bericht door Ro1967 »

Vlotters lijken te blijven hangen, carburateurs er af halen en schoonmaken, beste is ze ultrasoon te laten reinigen. Carburateurs helemaal leeg laten lopen kan ook helpen, dan heb je een kans dat de vlotters weer loskomen
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
a-vos1
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2018, 14:13

Re: Overstort brandstof

Bericht door a-vos1 »

Heb uiteindelijk de carburateur er af gehaald en de vlotterkamers open gehaald. Vlotternaald bleef wat plakken en goed gereinigd. Carburateur terug geplaatst, choke aan en starten en lopen!

Nu echter gaat na het starten mijn rode temperatuur lampje branden. Iets wat ik vorige week niet had. Koelwater is op niveau nadat ik vorige week iets was verloren. Enig idee? sensor opeens defect?

Nog wat .... als hij loopt, wordt de eerste cilinder warm tot heet. De tweede komt mee, maar duurt iets langer voordat hij warm wordt. Is dat normaal?

Dank voor het meedenken.
Plaats reactie