Dempers verwijderen Honda Magna

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
FenderStrat

Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door FenderStrat »

Hallo,

Ik hoorde van een collega Shadow rijder dat het eenvoudig zou zijn om de einddempers te verwijderen. Ik heb de zogenaamde sigaren uitlaten.
Ik heb de ruimte rondom de einddemper vrij gemaakt dmv boren en frezen, waardoor je de demper er uit zou kunnen pakken. Dit lukt niet, of het zit echt moervast!
Links heb ik de ruimte helemaal vrijgemaakt, bij de rechterpijp voorlopig alleen nog gaatjes geboord. Ik zal een foto toevoegen ter verduidelijking.

Heeft iemand tips of suggesties hoe ik de dempers eruit krijg?

Alvast bedankt,
Michael.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 962
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door Ro1967 »

Wat ik begrepen heb voor het verwijderen van de dempers is dat er een gatenzaag gebruikt wordt en dat men dan de demper er zo uit kan trekken...... Maar ik heb hier zelf geen ervaring mee moet ik eerlijk zeggen.........
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
FenderStrat

Re: Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door FenderStrat »

Ro & Anne schreef:Wat ik begrepen heb voor het verwijderen van de dempers is dat er een gatenzaag gebruikt wordt en dat men dan de demper er zo uit kan trekken...... Maar ik heb hier zelf geen ervaring mee moet ik eerlijk zeggen.........

Het effect wat een gatenzaag doet heb ik ook gedaan dmv rondom gaatjes boren en de tussenschotjes weghalen, de demper ligt als het ware vrij, maar ik krijg 'm er niet uit getrokken, als ik zeker weet dat dit zo moet kunnen ga ik meer kracht zetten.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 962
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door Ro1967 »

Ik heb een beetje rondgekeken maar het lijkt erop dat ze er zo uit moeten kunnen.
Ik heb op google gezocht op remove baffles magna... Misschien dat je op die manier meer duidelijkheid krijgt
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
chef
Forumgebruikers
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2008, 19:45
Locatie: wormerveer
Contacteer:

Re: Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door chef »

Hallo

Je moet ff met een (waterpomp)tang de demper vast pakken en heen en weer bewegen, dan voel je vanzelf wel dat hij los komt en dan kun je hem eruit trekken.

Groetjes Chef
FenderStrat

Re: Dempers verwijderen Honda Magna

Bericht door FenderStrat »

Dank je wel Ro en Chef,

ik ga het morgen opnieuw proberen!

Bedankt voor de reactie's.
Plaats reactie