Wie kan mij helpen tips en advies

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Vt1100-91

Wie kan mij helpen tips en advies

Bericht door Vt1100-91 »

Hallo beste honda liefhebbers,

Naar dat ik altijd al de droom heb gehad om moter te gaan rijden heb ik dan nu eindelijk mijn rijbewijs het afgelopen jaar gehaald en gisteren na een tijdje zoeken een honda vt1100 ace gekocht van 1995 met ca 44.000 op de teller.Ik heb de moter gekocht in de buurt van den helder en konden we zo de moter gelijk goed uitproberen want ik woon in drenthe 2 uur verder dan den helder. Naar een stukje rijden merkte ik al gauw dat als ik reed een even flink gas gaf dat hij niet goed oppakte en begon te happeren. Als ik vervolgens rustig het gas opbouwde was er niks aan de hand weet iemand waar dit aan kan liggen ik heb het idee dat ik hierdoor veel vermogen verlies en dit niet best is voor de bike. Ook naar een uurtje te hebben gereden ging de moter moeilijk in de vrij als hij nog aanstond deed ik de moter uit dan wou het prima. Ik ken de onderhoudsgeschiedenis van de moter niet maar wil de moter erg graag goed aan de praat hebben zoals het hoort want mijn vriendin die ook een vt1100 ace rijdt en ik willen graag van de zomer richting zweden noorwegen gaan toeren samen het zou erg vervelend zijn met een pruttelpotje. Ik hoop dat jullie kunnen helpen wAt de problemen zouden kunnen zijn en wat ik preventief moet doen nu aan onderhoud.

Alvast bedank voor de moeite en wie weet tot op een rit
Recycler
Forumgebruikers
Berichten: 176
Lid geworden op: 07 jan 2007, 18:02
Locatie: Leerdam

Re: Wie kan mij helpen tips en advies

Bericht door Recycler »

Het niet naar neutraal schakelgedrag gedrag is tijd voor nieuwe motorolie ( en gelijk een olie filter ).
Shadows zijn heel gevoelig voor motorolie.
Een goede motorolie zoals Valvoline 4T 10w40 of Castrol Power RS 10W40 is aan te raden. ( uit ervaring adviseer ik alleen deze merken ). ( 2x VT1100 met 120000km op de klok en alle oliën al geprobeerd )

Het inhouden, aangezien je de onderhoudsgeschiedenis niet kent, begin eens met onderhoud.
Benzine filter, ( onderop de voor achterbrug ).
Het luchtfilter,
Setje nieuwe bougies,

En een carburateur reiniging ( ultrasoon of ouderwets thinner bad ) waarna de carburateurs weer eens gesynchroniseerd worden (wellicht al jaren niet gebeurd, maar zou wel jaarlijks moeten ).

Vertel eens hoe handig je ben, het forum staat klaar voor je.
Vt1100-91

Re: Wie kan mij helpen tips en advies

Bericht door Vt1100-91 »

Hey bedankt voor het meedenken maar ik heb net een topic geplaatst voor een hobby monteur omdat ik er zelf te weinig verstand van heb om dit zelf te doen ook omdat de caberateurs gereinigd moeten worden etc. Ik hoop dat hier iemand zich aanbied die hier zin in heeft
Plaats reactie