Mooie nazomer dus ik denk nog even een stukje rijden.
Motor uit de schuur, starten en.......de benzine loopt uit de zijkant van het blok. Even op onderzoek uit en al snel een los slangetje gevonden. Deze kwam uit via een splitter op de bovenzijde van beide carburateurs. Mijn vermoeden is dat de vlotters onderin blijven staan.
Tikken op de carb. Met de achterzijde van een schroevendraaier hielp niet. Iemand nog andere ideeën?
Hoe kan dit? Wel heb ik de laatste keer goedkope benzine getankt. Deze is er inmiddels uit en vervangen door excellium benzine. Helaas stroomt de benzine er nog steeds uit.
carburateurs stromen over.
Moderators: knutsel, Hillywood
- edjekadetje
- Forumgebruikers
carburateurs stromen over.
3e motor, 2X deauville (beide totall loss) Honda shadow 750 ACE uit 2000 en nu een Shadow ACE 1100cc uit 1997
- Te©h
- Shadow Motorclub leden
Re: carburateurs stromen over.
Het zal niet aan die goedkopere benzine liggen. Ik tank niets anders dan ron95 en heb in al die tijd maar 1x last van een overstroming gehad. Ik heb toen de ontluchtingslang hoger opgebonden, dicht geknepen en de benzinekraan dicht gedaan. Motor gestart en de carb's leeg gereden. Slang weer terug gehangen, benzinekraan weer aan, motor gestart en meteen gaan rijden. Sinds dien er nooit meer last van gehad.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
ik denk dat er niets anders opzit dan de carburateurs schoon te maken.
op een of andere manier blijven je vlotter(s) hangen.
en aan de benzine ligt dat niet hoor...
op een of andere manier blijven je vlotter(s) hangen.
en aan de benzine ligt dat niet hoor...
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
- edjekadetje
- Forumgebruikers
Morgen gaat de motor naar de garage om de cards te reinigen en te herstellen. Schijnt toch door de benzine te komen die ik heb getankt. Tip, tank geen Blue one benzine!
Er zit ethanol in wat rubber doet verdwijnen waardoor de vlotternaald niet meer doet wat hij moet doen.
Gevolg is dan ook dat de vlotter vast staat en daardoor de carb overstroomt.
Er zit ethanol in wat rubber doet verdwijnen waardoor de vlotternaald niet meer doet wat hij moet doen.
3e motor, 2X deauville (beide totall loss) Honda shadow 750 ACE uit 2000 en nu een Shadow ACE 1100cc uit 1997
-
- Forumgebruikers
- Contacteer:
Jep dezelfde klerezooi die ze in Frankrijk in de euro 95 gooien. In het buitenland tank ik altijd 98. Ook in NL gooi ik de tank wel eens vol met 98, je weet maar nooit, blijkt dus maar weer.
edjekadetje schreef:Morgen gaat de motor naar de garage om de cards te reinigen en te herstellen. Schijnt toch door de benzine te komen die ik heb getankt. Tip, tank geen Blue one benzine!
www.nelliesairbrush.nl[color=#8000BF][/color]
- edjekadetje
- Forumgebruikers
Motor is weer terug en loopt weer als een zonnetje.
De vlotternaalden waren niet meer goed en de rubbers van de naalden waren er af.
Heb gelukkig geen dure garage. Is er 8 uur mee bezig geweest. De carb. Is in een heerlijk bad geweest. En dat voor 217 euro.
Was niet nodig geweest als ik geen blue one had getankt. Advies is dan ook om dit niet te doen.
De vlotternaalden waren niet meer goed en de rubbers van de naalden waren er af.
Heb gelukkig geen dure garage. Is er 8 uur mee bezig geweest. De carb. Is in een heerlijk bad geweest. En dat voor 217 euro.
Was niet nodig geweest als ik geen blue one had getankt. Advies is dan ook om dit niet te doen.
- edjekadetje
- Forumgebruikers
Een week of 6 geleden stroomden de carbs weer over.
Motor op de aanhanger naar de garage en kijken wat er nu weer mis mee is.
De motor bleek nog maar op 1 cilinder te lopen dus eerst maar eens een nieuwe bougie erin. Leek te helpen maar de motor toch maar achtergelaten.
Na het checken van het oliepeil bleek deze veel te hoog te zijn?
De olie zat vol met benzine net als het luchtfilter.
De brandstofkanaaltjes in de carburateur bleken het probleem te zijn. Hier zat corrosie op/in.
Aangezien een andere carb goedkoper was dan deze te laten reviseren heb ik er bij de sloop 1 besteld en naar de garage gebracht.
Na deze weer ultrasoon gereinigd te hebben is deze gemonteerd, afgesteld, de olie en het luchtfilter vervangen etc. en is was de motor weer klaar.
Hij loopt weer als een zonnetje en het verbruik ging na het eerste flinke ritje van 1 op 16 naar 1 op 21.
Hopelijk blijft hij nu lekker lopen en ga ik komende dagen nog even lekker van de nazomer genieten op de motor.
Volgens de garage kwam dit door dit naweeën van de Blue one benzine die ik overigens nooit meer tank!!
Motor op de aanhanger naar de garage en kijken wat er nu weer mis mee is.
De motor bleek nog maar op 1 cilinder te lopen dus eerst maar eens een nieuwe bougie erin. Leek te helpen maar de motor toch maar achtergelaten.
Na het checken van het oliepeil bleek deze veel te hoog te zijn?
De olie zat vol met benzine net als het luchtfilter.
De brandstofkanaaltjes in de carburateur bleken het probleem te zijn. Hier zat corrosie op/in.
Aangezien een andere carb goedkoper was dan deze te laten reviseren heb ik er bij de sloop 1 besteld en naar de garage gebracht.
Na deze weer ultrasoon gereinigd te hebben is deze gemonteerd, afgesteld, de olie en het luchtfilter vervangen etc. en is was de motor weer klaar.
Hij loopt weer als een zonnetje en het verbruik ging na het eerste flinke ritje van 1 op 16 naar 1 op 21.

Hopelijk blijft hij nu lekker lopen en ga ik komende dagen nog even lekker van de nazomer genieten op de motor.
Volgens de garage kwam dit door dit naweeën van de Blue one benzine die ik overigens nooit meer tank!!