Koppeling vullen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Ron

Koppeling vullen

Bericht door Ron »

Goedemiddag,

Na montage van mn dragbar en alles aan weer aangesloten had wou ik mn koppeling weer gaan vullen. Nu krijg ik dit niet voor elkaar. Ik volg de werkmethode voor het ontluchten van de leiding. Ik heb dit ook bij mn remleiding gedaan en deze was binnen een kwartierje gefixt. Maar bij de koppeling blijf ik bezig. Zodra ik 4 keer heb gepompt en de nippel een stukje losdraai, zie ik een luchtbel uit de nippel komen. Dit blijven herhalen maar het niveau in mn oliepotje zakt niet. Wat doe ik verkeerd? De leiding is helemaal afgetapt geweest. Heb ik hiervoor zo'n ontluchtingsapparaatje nodig? Iemand ervaring met een goed type?

Gr Ron
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 962
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Koppeling vullen

Bericht door Ro1967 »

Zelf heb ik dat probleem gehad met een vt700, ik heb met een grote spuit die ik met een slangetje op de nippel onder heb bevestigd van onderuit de olie erin gespoten, dit werkte bij mij prima
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: Koppeling vullen

Bericht door Stefan »

Ik heb met mijn 1100 de koppeling cilinder los genomen, en met handgreep de zuiger er bijna uit gepompt, toen ontluchtingnippel los, en zuiger weer in drukken,
daarna potje weer gevuld (heel belangrijk als je niet weer opnieuw wil beginnen)
en weer zuiger tot maximaal er uit gepompt, met een waterpomptang zuiger helemaal in gedrukt.
omdat de leiding lang is, en ook niet vloeiend omlaag loopt, kan er een luchtbel in de leiding blijven hangen.

op de normale manier (oppompen, vast houden en ontluchting open, lukte het mij niet.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron

Re: Koppeling vullen

Bericht door Ron »

Het is gelukt! Voor 3 tientjes een vacuümpompje besteld, binnen 5 minuten klaar. Zeker een aanrader
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: Koppeling vullen

Bericht door Oldtimer »

Toch benieuwd wat je dan hebt gekocht :D
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Ron

Re: Koppeling vullen

Bericht door Ron »

Apparaatje via bol besteld.
Bijlagen
image.jpg
Plaats reactie