Mn vt1100 van 87 houd in bij lang vol gas rijden. Op de snelweg gaat hij bij 130 a 140 knallen en inhouden. Bij provinciaal rijden merk je het niet omdat je niet continu vol gas rijd.
Ik denk zelf aan de hoofd sproeiers. Iemand een idee?
inhouden bij vol gas en knallen
Moderators: knutsel, Hillywood
- jeroenmiddag
- Forumgebruikers
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 20:57
- Locatie: schoonhoven
- Contacteer:
inhouden bij vol gas en knallen
--------LIVE FAST DIE OLD-----------
Re: inhouden bij vol gas en knallen
Vlotterniveau. Benzine pomp vuile carburateurs
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
- jeroenmiddag
- Forumgebruikers
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 20:57
- Locatie: schoonhoven
- Contacteer:
Re: inhouden bij vol gas en knallen
Pfff zo,
Carburateurs losgehaald. Wat een klus. Geen vuil aangetroffen. Wel twee hoofdsproeiers van 158 vervangen voor 165. Het bekende stelschoefje stond 7 slagen open. Deze weer terug op 3 gezet.
Omdat ik een open uitlaat heb en een k&n filter denk ik dat de hoofdsproeiers niet bij konden benen bij vol gas.
Verder reed hij uitstekend dus denk dat t nu getackeld is.
Als t beter weer is even eeb stukkie rijden
Carburateurs losgehaald. Wat een klus. Geen vuil aangetroffen. Wel twee hoofdsproeiers van 158 vervangen voor 165. Het bekende stelschoefje stond 7 slagen open. Deze weer terug op 3 gezet.
Omdat ik een open uitlaat heb en een k&n filter denk ik dat de hoofdsproeiers niet bij konden benen bij vol gas.
Verder reed hij uitstekend dus denk dat t nu getackeld is.
Als t beter weer is even eeb stukkie rijden
--------LIVE FAST DIE OLD-----------
- jeroenmiddag
- Forumgebruikers
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 11 mei 2009, 20:57
- Locatie: schoonhoven
- Contacteer:
Re: inhouden bij vol gas en knallen
Zondag ff met de fiets vanuit friesland naar huis gereden. 200km
ideaal om even mn carbs te checken. Ik heb de idle schroef in diverse standen gehad tussen 2 slagen open tot 4,5 slagen open. Bij 3,5 slag open loopt hij het mooist.
Echter, ongeacht welke stand de idle staat blijf ik dit problem houden:
met een volle vlotterkamer rijd hij tot vol gas prachtig. je tikt zo de 160 aan.
maar met een continu snelheid van half tot vol gas gaat hij inhouden (half gas) tot afslaan (vol gas)
je prutteld met een paar knallen de vluchtstrook op. start hem, (vlotterkamer loopt vol) en hij rijd weer als vanaouds.
Mijn gevoel zegt dat de brandstofpomp het af laat weten echter zou hij dat uberhoubt nog wel lopen?
ideaal om even mn carbs te checken. Ik heb de idle schroef in diverse standen gehad tussen 2 slagen open tot 4,5 slagen open. Bij 3,5 slag open loopt hij het mooist.
Echter, ongeacht welke stand de idle staat blijf ik dit problem houden:
met een volle vlotterkamer rijd hij tot vol gas prachtig. je tikt zo de 160 aan.
maar met een continu snelheid van half tot vol gas gaat hij inhouden (half gas) tot afslaan (vol gas)
je prutteld met een paar knallen de vluchtstrook op. start hem, (vlotterkamer loopt vol) en hij rijd weer als vanaouds.
Mijn gevoel zegt dat de brandstofpomp het af laat weten echter zou hij dat uberhoubt nog wel lopen?
--------LIVE FAST DIE OLD-----------
- Red Devil
- Forumgebruikers
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 15 feb 2009, 17:54
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Re: inhouden bij vol gas en knallen
Mijn gevoel zegt, dat je het in de sproeiers moet zoeken.
Je hebt immers een andere luchtfilter, in dit geval een K&N,...wat inhoud dat hij meer lucht aanzuigt dan de originele filter.
De brandstof/lucht verhouding raakt verstoort, afhankelijk hoever je het gas opendraait.
Hoop dat een techneut hier op het forum, je op weg kunt helpen.
Succes Jeroen.
Je hebt immers een andere luchtfilter, in dit geval een K&N,...wat inhoud dat hij meer lucht aanzuigt dan de originele filter.
De brandstof/lucht verhouding raakt verstoort, afhankelijk hoever je het gas opendraait.
Hoop dat een techneut hier op het forum, je op weg kunt helpen.
Succes Jeroen.
-Een Harley lekt geen olie, hij markeert zijn plek!
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil
MIJN SHADOW:
http://www.youtube.com/watch?v=PoOFhG9K ... 89_388.jpg[/img]
Ik leef in mijn eigen wereldje. Gelukkig kennen ze me daar, dus dat is OK.
-Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het hier windstil
MIJN SHADOW:
http://www.youtube.com/watch?v=PoOFhG9K ... 89_388.jpg[/img]
Ik leef in mijn eigen wereldje. Gelukkig kennen ze me daar, dus dat is OK.