boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
ThomasVDPoel

boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door ThomasVDPoel »

De titel zegt het al. Ik heb een Honda 750 ACE uit 97 en ik wil het motorblok eruit halen voor een nakijk. Nu ben ik bijna zo ver alleen wil aan de rechterkant van het blok onderaan een bout niet loskomen en de in het engels genaamde swingarm pivot nut, lock nut en collars. More vast.. Enkele malen al met imal rondgespoten. Heeft een van jullie voor mij een oplossing of tip?
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door Dino »

Als ik het goed begrijp is dat de bout van je achterbrug. Kroon moer er af en dan aan de andere kant van het frame de moer los. Draai je hem er zo uit. Heb afgelopen winter zelfde probleem gehad en er zelfs een slag inbus op kapot gehamerd als je de moer aan de andere kant niet los hebt.
De kroonmoer heb ik een grote dop voor gemodificeerd.
sempre idem, sempre penis
Recycler
Forumgebruikers
Berichten: 176
Lid geworden op: 07 jan 2007, 18:02
Locatie: Leerdam

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door Recycler »

Die swingarm bolt & nut ( achterbrug bout en moer ) hoeft toch niet los om je motorblok er uit te halen ??.

Is alleen die drie lange blokbouten ( twee achterzijde blok, één voorzijde blok ) en steun boven voorop niet genoeg of zit het bij een 750 anders als bij een 1100.

( oja en framebuis, 4 maal inbus en de twee pedaal/controls bouten linkerzijde )
ThomasVDPoel

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door ThomasVDPoel »

Denk dat het inderdaad anders Is dan bij een 1100. In het boekje dat ik op internet vond, speciaal voor de ACE 750, staat het erin.

En die moer zit ook moervast...
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door Dino »

1 Achterbrugbout hoeft er niet uit om het blok te verwijderen
2 Eerst kroonmoer/borgmoer los. Dan moer linkerkant frame en dan met inbus de bout.
sempre idem, sempre penis
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door Te©h »

Je moet niet alles geloven wat er geschreven staat. Die boeken zijn gemaakt toen de motor in elkaar werd gezet. Veel onderdelen hoeven niet gedemonteerd te worden, al staat dit wel in het boek omschreven.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
ThomasVDPoel

Re: boutje en swing pivolt nut willen niet los komen

Bericht door ThomasVDPoel »

Het is gelukt!

ratel met een grotere steel heeft het werk voor elkaar gekregen.
Iedereen die reageerde en meedacht: hartstikke bedankt!
Plaats reactie