start probleem

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
abjuh
Forumgebruikers

start probleem

Bericht door abjuh »

hoi allemaal staan er al heel wat over start problemen maar zie mijn probleem er niet bij staan
ik heb een vt 1100c bj 89
als ik probeer te starten had hij geen kracht lijk het , heb de startmotor eruit gehad die draai prima borstels zijn ook nog goed
ik heb een auto accu erbij gehad en noppes maar nu word de pluspool gloeiend heet echt heet dat er rook af komt
ik heb de spanning regelaar verwisseld en weer op de motor accu gezet en draai wel rond nu alleen de accu was bijna leeg , maar de pool word nog steeds heet
wat zou dat kunnen wezen ??
de draden van de startrelais niet warm ook van de startmotor niet alleen van de pluspool

gr ab
knutsel
Shadow Motorclub leden

Re: start probleem

Bericht door knutsel »

kijk eens naar de aansluiting van je massa aan je blok en of frame, kans is groot dat je weerstand veel te groot is, wat je erin stop moet ook weer terug komen via de massa. is dat contact slecht dan krijg je hetzelfde. meten is weten en dat kan eenvoudig, meet voltage op je accu polen.
Als dat 12 volt is is dat goed.
Meet dan ook eens op de plus van de accu en neem ergens een min punt op je frame,(uitlaat of iets dergelijks) als dat nagenoeg hetzelfde is dan heb je goede massa, zit daar veel verschil in heb je een massa probleem.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
shadowvt1100

Bericht door shadowvt1100 »

Een warme +pool doet mij denken aan een hoge overgangsweerstand ; of de accu is inwendig kapot of de +pool maakt slecht contact met de klem. Misschien even andere accu proberen of allen de losse auto accu met de startkabels?
abjuh
Forumgebruikers

Bericht door abjuh »

ik heb meerdere accu`s gebruikt auto en motor
ik ga even alles meten op de polen en via frame
ben er nog niet uit , als ik het gevonden heb laat ik het wel weten
abjuh
Forumgebruikers

Bericht door abjuh »

hij doet het heb de spanning regelaar even nagelopen die ik gister had vervangen de stekker met de rode draden zat los
weet niet of het kan maar de pluspool word niet meer warm
heb de motor wel met startkabel op de auto gestart en rondje gereden of alles werkt nu uit gezet en weer gestart dus dat is goed nu ga ik kijken als hij koud is ook gewoon start

gr ab
Plaats reactie