Na vorig jaar mijn uitlaten te hebben aangepast op 75% open en de afstelling te hebben verandert, kwam ik erachter dat er een slag grotere sproeiers in zouden moeten. Aangezien ik de stelschroeven ook niet verder los kon draaien.
Dus ik dacht er origineel 132er of 135er sproeiers.........maar dat was niet zo.
Carburateurs eronder weg....uit elkaar, schoongemaakt en de sproeiers bekeken.
Blijkt dat ik in de carburateur van de voorste cilinder een sproeier in heb zitten van 180 en in die van de achterste cilinder 1 van 175.
Ik naar de dealer en die zei gelijk dat kan niet......blijkt dus echt zo te zijn, want de 160er sproeiers zijn kleiner. Grotere had hij ook niet.
Kan iemand dit verklaren???
Een VT1100C2 origineel verkocht in NL heeft 132er sproeiers en
uit Duitsland en Zwitserland een 135er sproeier i.v.m. de ijlere lucht.
Carburateurs VT1100C2 ACE
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Carburateurs VT1100C2 ACE
Alles zal wel te maken hebben meteen restricties die op deze motor zit, anders zou ik het niet kunnen verklaren.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Re: Carburateurs VT1100C2 ACE
Ik had in mijn vt 1100 ace de orginele 132 sproeiers zitten met open v&h uitlaten, dit liep prima
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: Carburateurs VT1100C2 ACE
Gisteren de carburateurs er weer onder gezet en weer vanaf nul afgesteld.
Hij loopt en rijdt perfect. Klein beetje geplof uit de uitlaten, dus staat nog iets te rijk.
Voor de zekerheid gaan ze nog aan de meters voor het fijnere werk.
Met deze sproeiers loopt hij dus hartstikke goed. Maar waarom er van die grote in zitten........geen idee.
Hij loopt en rijdt perfect. Klein beetje geplof uit de uitlaten, dus staat nog iets te rijk.
Voor de zekerheid gaan ze nog aan de meters voor het fijnere werk.
Met deze sproeiers loopt hij dus hartstikke goed. Maar waarom er van die grote in zitten........geen idee.
Re: Carburateurs VT1100C2 ACE
Toch weer terug gegaan naar de 175er en 180er sproeiers.
Waarom? Ik ben er achter gekomen dat een Europese VT1100c2 132 en 135er sproeiers hebben en de USA types 175 en 180er sproeiers hebben.
Met de kleinere sproeiers zat er geen gang meer in......kwam niet boven de 105 km/u.
Met de oude sproeiers loopt en trekt hij nou vele malen beter, zelfs nog beter als daarvoor.
Bleek dat er achteraf een veertje van de vlotters verkeerd om zat.
Nu nog op zoek naar een ander uitlaatsysteem, heb nu een Jama systeem eronder maar kan een Highway Hawk Fat Staggered Pipes systeem kopen.
Iemand hier ervaring mee???
Waarom? Ik ben er achter gekomen dat een Europese VT1100c2 132 en 135er sproeiers hebben en de USA types 175 en 180er sproeiers hebben.
Met de kleinere sproeiers zat er geen gang meer in......kwam niet boven de 105 km/u.
Met de oude sproeiers loopt en trekt hij nou vele malen beter, zelfs nog beter als daarvoor.
Bleek dat er achteraf een veertje van de vlotters verkeerd om zat.
Nu nog op zoek naar een ander uitlaatsysteem, heb nu een Jama systeem eronder maar kan een Highway Hawk Fat Staggered Pipes systeem kopen.
Iemand hier ervaring mee???