Benzine relais

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Willem64

Benzine relais

Bericht door Willem64 »

Hallo, Weet niet of het hier thuis hoort of op de brandstof afdeling.
Ik heb een vt 700 uit 1985. Deze wil ik starten en heeft even stationair gelopen. Weliswaar slecht. Viel daarna uit en springt niet meer aan. Startmotor en vonk doet het.
Benzinepomp gecontroleerd en er komt geen benzine uit het slangetje bij de carbs. Ik had de tank zo goed als leeg gereden.
De benzine pomp krijgt ook geen spanning op het stekkertje genmeten.

kan het zijn dat het benzine relais(fuel cut relay) stuk is of blijft hangen? ( door het leeg rijden)
Zo ja, waar zit dat ding?

Alvast dank voor de medewerking.
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Benzine relais

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Manual op mijn site en dan pagina 15 of 1-12

Zekering?

Volgens mij door het aanzetten van het contact draait de pomp even.
Controleer eerst de contacten, de zekering, en of er benzine in de pomp zit.
Leeg weg zetten is nooit goed, pakkingen drogen uit ( dan heb je lekkage ), en kleine delen gaan vast zitten (pomp, vlotter)
het beste is de motor met een halve tank weg te zetten voor langere tijd ( winter ) gebruik dan wel even Forté bij de laatste tank beurt en bij de eerste.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Benzine relais

Bericht door Ro1967 »

Dat relais kun je dmv een draadje overbruggen (3 aansluitingen 2 ervan dmv het draadje met elkaar verbinden), als je dan het contact aanzet zal je benzinepomp gaan draaien (als hij nog goed is) als de benzinepomp tegendruk krijgt stopt hij. Ik heb dat relais ook kapot gehad bij een vt 1100 ace, en had alleen spanning op de pomp tijdens het starten, alleen op contact kon ik niets meten maar als je de startknop indrukt wel.Relais uiteindelijk vervangen nadat ik een tijdje had gereden met de overbrugging zodat de pomp gelijk ging draaien als je het contact aanzette
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Willem64

Re: Benzine relais

Bericht door Willem64 »

Dank jullie wel voor de snelle reaktie
De motor heeft niet stilgestaan. Ik rij er gewoon mee. Alleen deze keer wat te lang. heb getankt en naar huis gereden. Enkele dagen later deed hij het niet meer.
Ik ga eerst de draadjes doorverbinden. Ik laat wel weten of daar het probleem zit. Verwacht het wel. Voor de rest doet alles het.
Deze manual heb ik zelf ook digitaal. Maar als je naar iets op zoek bent vindt je het niet. Een echt boekje is vaak handiger. En in combinatie met de ergernis natuurlijk. :twisted:
Gebruikersavatar
Albert Overzet
Shadow Motorclub leden
Berichten: 332
Lid geworden op: 04 mei 2007, 20:22
Locatie: Vorden

Re: Benzine relais

Bericht door Albert Overzet »

Willem64 schreef:Dank jullie wel voor de snelle reaktie
De motor heeft niet stilgestaan. Ik rij er gewoon mee. Alleen deze keer wat te lang. heb getankt en naar huis gereden. Enkele dagen later deed hij het niet meer.
Ik ga eerst de draadjes doorverbinden. Ik laat wel weten of daar het probleem zit. Verwacht het wel. Voor de rest doet alles het.
Deze manual heb ik zelf ook digitaal. Maar als je naar iets op zoek bent vindt je het niet. Een echt boekje is vaak handiger. En in combinatie met de ergernis natuurlijk. :twisted:

Ik heb een clymer Honda vt 700 - vt 750 1983-87 service repair maintance boekje hier liggen. Gebruik hem toch niet meer. Het is wel in het Engels geschreven. Heb je belangstelling hiervoor doe even een pb naar mij.
Welkom in ons Midden

Regiobiker 2014 van regio midden

Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker

Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Gebruikersavatar
Albert Overzet
Shadow Motorclub leden
Berichten: 332
Lid geworden op: 04 mei 2007, 20:22
Locatie: Vorden

Re: Benzine relais

Bericht door Albert Overzet »

Je hebt mail Willem
Welkom in ons Midden

Regiobiker 2014 van regio midden

Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker

Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
Willem64

Re: Benzine relais

Bericht door Willem64 »

Goedemorgen.

Albert.Nogmaals bedankt voor het boek. Er staan ook andere zaken in beschreven dan in de digitale versie die ik heb.

Even een update tot nu toe. Het is er niet beter op geworden.
Ben er mee aan de slag gegaan. Het benzine relais was inderdaad stuk. Ik had spanning tot aan het relais. Het relais zelf schakelde wel want ik had ook spanning naar de ontsteking toe. Alleen niet naar de pomp. Startmotor deed het en er was een vonk op de bougies.

Daarop een doorverbinding gemaakt naar de pomp toe. De pomp doet evengoed niks. De pomp rechtstreeks op de accu getest. Ook hier deed de pomp niks.
Ik verwacht dus dat de pomp is stuk gegaan en daardoor het contact van het relais.
Dit is allemaal vervangbaar.

Nu komt het. Ik ben na de test ook de spanning kwijt naar het relais toe. Gelijk het boek erbij gepakt. Daar spreken ze over 4 relais op het bordje naast het contactslot. Deze zijn goed. Maar in de tekening voor het bouwjaar '85 staan 7 zekeringen(excl de hoofdzekering) getekend. Overal gezocht maar niet gevonden. Waar zitten deze andere 3. Ik verwacht namelijk dat er hier eentje van stuk is.

Overigens: de startmotor doet het na de test ook niet meer. Hoofdzekering is in orde. Verlichting en controlelampjes branden, behalve van de olie.

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk genoeg.
Willem64

Re: Benzine relais

Bericht door Willem64 »

Heb de zekeringen gevonden. Zaten in de koplamp. Nu nog de benzinepomp en een ander benzine relais.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Benzine relais

Bericht door Ro1967 »

Probeer het eens bij http://www.woesthoff.nl Welk nummer staat er op het relais? Ik moet er ergens nog 1 hebben liggen,
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Willem64

Re: Benzine relais

Bericht door Willem64 »

Ik heb het Benzinerelais en de pomp vervangen. Pomp is een nieuwe. Het relais is 2e hands. Heb er ongeveer 3 km mee gereden en 1x gestart om te testen. De volgende dag start de motor niet meer. Weer het relais stuk. En weer het contact naar de pomp. Het contact naar de ontsteking is OK.

Is dit toeval of kan er iets anders aan de hand zijn? bijvoorbeeld te hoge spanning of stroom? Heeft iemand een idee of tip waar ik verder mee kan. Ik meet niks geks.
Plaats reactie