Hey.
Ik heb waarschijnlijk hydrologische vloeistof van de koppeling in de carter gekregen.
Nu moet ik volgens mijn garage op zoek naar een nieuw blok, heeft iemand een idee hoe ik daaraan kan komen?
En zo ja ook ongeveer de prijs? want als het teveel is is het niet meer de moeite waard voor mij en gaat hij in stukken verkocht worden.
Walter
Nieuw blok nodig
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Nieuw blok nodig
Om welk type Shadow gaat het?
Groet Ro
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017
Biker van het jaar 2023!
welkom in ons midden
Stokkie
"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."
Regiobiker regio midden 2017

Biker van het jaar 2023!



welkom in ons midden
Re: Nieuw blok nodig
Hey walter,
Het zullen beslist geen liters wezen, en als zij zeggen dat er een nieuw blok onder moet dan kan je gewoon wat proberen.
Persoonlijk denk ik dat het mee valt. olie er uit dan oliefilter en olie vernieuwen, desnoods na 1000km weer.
Een ander blok varieerd van € 350.- tot € 800.-
of dit gebruiken Flushing_Oil ook een wondermiddel
Gr Hans Snel
Het zullen beslist geen liters wezen, en als zij zeggen dat er een nieuw blok onder moet dan kan je gewoon wat proberen.
Persoonlijk denk ik dat het mee valt. olie er uit dan oliefilter en olie vernieuwen, desnoods na 1000km weer.
Een ander blok varieerd van € 350.- tot € 800.-
of dit gebruiken Flushing_Oil ook een wondermiddel
Gr Hans Snel
Re: Nieuw blok nodig
Dit klinkt appart, ik kan me helemaal aansluiten bij hans, gewoon olie verversen en kijken wat er gebeurt.
Het hele blok kun je altijd nog vervangen.
Het hele blok kun je altijd nog vervangen.
Re: Nieuw blok nodig
Hoi,
Ik zou gaan voor, dit gebruiken Flushing_Oilook een wondermiddel.
Kan nooit geen kwaad.
Gr Hans Snel
Ik zou gaan voor, dit gebruiken Flushing_Oilook een wondermiddel.
Kan nooit geen kwaad.
Gr Hans Snel
- HiHat
- Shadow Motorclub leden
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
- Locatie: Wijk bij Duurstede
Re: Nieuw blok nodig
Hallo Walter,
Het enige wat ik me kan bedenken wat problemen zou kunnen leveren zijn de koppelingsplaten. Als de koppelingscilinder in het blok lekt is het van belang deze in ieder geval na te kijken en te repareren of te vervangen. Afhankelijk van de schade.
Als er verkeerde olie/ vloeistoffen in je blok komen kunnen pakkingen en keerringen wel schade oplopen. Ik zou eerst olie en filter verversen en een Flushing middel kan geen kwaad.
Zolang je geen lekkage of andere problemen hebt zal het allemaal wel mee vallen.
Ben persoonlijk van mening dat sommige garages je banger maken dan nodig is... Om die reden doe ik zoveel mogelijk in eigen beheer.
Het enige wat ik me kan bedenken wat problemen zou kunnen leveren zijn de koppelingsplaten. Als de koppelingscilinder in het blok lekt is het van belang deze in ieder geval na te kijken en te repareren of te vervangen. Afhankelijk van de schade.
Als er verkeerde olie/ vloeistoffen in je blok komen kunnen pakkingen en keerringen wel schade oplopen. Ik zou eerst olie en filter verversen en een Flushing middel kan geen kwaad.
Zolang je geen lekkage of andere problemen hebt zal het allemaal wel mee vallen.
Ben persoonlijk van mening dat sommige garages je banger maken dan nodig is... Om die reden doe ik zoveel mogelijk in eigen beheer.
Central Division
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Re: Nieuw blok nodig
Hartelijk bedankt voor alle reacties, heb besloten dat ik een flushing middel ga gebruiken de olie vervangen en het lek opsporen zoals gezegd ik kan het blok altijd nog vervangen.
Re: Nieuw blok nodig
Hoi Walter
ik heb nog even verder voor je gekeken, aan het blok zit de cilinder daar hoort een pakking tussen en achter die pakking zit een uitsparing.
En die moet vrij zijn mocht de cilinder lek raken dan gaat de vloeistof langs het blok en niet in het blok.
De pakking zorgt ook dat de warmte overdracht van het blok naar de cilinder minder is.
deze link CMSNL Laat dat duidelijk zien.
Nummer 5 en 8 zal je nodig hebben als de cilinder lekt.
Mocht je nog vragen hebben laat het maar weten.
Gr Hans Snel
ik heb nog even verder voor je gekeken, aan het blok zit de cilinder daar hoort een pakking tussen en achter die pakking zit een uitsparing.
En die moet vrij zijn mocht de cilinder lek raken dan gaat de vloeistof langs het blok en niet in het blok.
De pakking zorgt ook dat de warmte overdracht van het blok naar de cilinder minder is.
deze link CMSNL Laat dat duidelijk zien.
Nummer 5 en 8 zal je nodig hebben als de cilinder lekt.
Mocht je nog vragen hebben laat het maar weten.
Gr Hans Snel