Winter Project

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
materializer

Winter Project

Bericht door materializer »

Hallo Allemaal,

Op mn uppie knutselend is ook maar zo zo, voor wie het interessant vind, ik wil hier een kort verslag bij gaan houden van mijn winter project.

Al sinds ik mn C2 kocht heb ik de neiging gehad er aan te blijven klooien tot ie echt zou zijn wat ik ooit van droomde.
Ik heb altijd al een voorliefde voor gehad voor drag racing, opvoeren en choppen. De dag afwachtend dat ik zelf ook ooit een muscle car zal hebben is voor nu mijn C2 het slachtoffer.. waar het allemaal heen gaat..geen idee, ik doe maar wat. Ik heb een thema in mn hoofd en voeg zo door de tijd heen diengen toe aan de fiets die binnen mn droom plaatje passen.

Een tijdje geleden heb ik aan beide zijdes een Kuryakyn Hypercharger laten plaatsen, totaal onnodig, niet functioneel. Maar daar maal ik niet om, ze zijn aan de vacuum poorten van de carbs geknoopt dus worden wel bediend met gas open/dicht draaien. Ziet er gewoon erg mooi uit, punt. Als ik mij een Drag-Race V-twin voorstel dan zitten er gewoon 2 grote airscoops op.. Wat verder door fantaserend kwam gaandeweg het idee om ook een (ja, non-functioneel) NOX injectie systeem er bij te klussen. Deze zal ik alleen wel zelf moeten maken, die HC's van Kuryakyn zijn vet maar een verchroomd NOX systeem is gewoon niet te krijgen.. los daarvan zou het basis materiaal ook gewoon niet naar mn smaak zijn.

Ik ben dus zelf begonnen te ontwerpen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Dop aan de fles is in de 3D render nu nog zwart,.. hier zit ik nog mee. Ik zou ze kunnen laten verchromen, blijkt te kunnen op kunststof, maar ik zit eigenlijk ook nog te broeden op een mooie paint job. Wellicht een herhaling van het patroon dat standaard op de tank van de C2 zit, gewoon om het wat bijpassender te maken. Alleen is alles voor de rest dan chroom.. ben bang dat het dan uit de toon gaat vallen.. (tips welkom hier)

Het materiaal zal een allegaartje zijn van wat maar handig is, voor de flessen bijvoorbeeld gebruik ik twee doodgewone verchroomde bedkruiken, die hadden precies de juiste grootte en kosten maar een knaak per stuk op Marktplaats.
Afbeelding

Een koppeling aan de fles die was in dit geval wat lastiger, een kruik heeft amper een aansluiting die ergens aanpast. En om het ergens anders op te laten lijken dan een bedkruik heb ik twee custom koppel elementen ontworpen en laten sinteren uit nylon.
Deze passen naadloos op de kruiken en bieden weer mogelijkheden om met standaard boring/draad door te koppelen, en wat ruimte voor tierelantijntjes:
Afbeelding
Afbeelding
Gesinterd in nylon ziet dat er dan zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Op AliExpress heb ik de meeste appendage spullie bij elkaar gescharreld; magneetkleppen, manometers, en de diverse NTP verlopen, RVS gevlochten drukleidingen etc: Heeft me echt handen vol met geld gescheeld want was voor een paar tientjes klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben op het moment het laser snijden voor de brackets aan het voor bereiden, tekening gemaakt in AutoCAD en dit weekend laten laseren. Ik heb hiervoor al een plaatje 3mm staal laten knippen welke ik gepolijst heb. Ik ben tot P3000 gegaan met de Rotex, glad genoeg voor een strakke sierchroom. Laseren laat ik doen bij Sekomet in Son, het verchromen bij Latour in Nijmegen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als de contouren gelaserd zijn Tig las ik de brackets in elkaar en laat ik ze verchromen, in Nijmegen zit een chroom boer die het voor een redelijk prijsje doet. Maar samen met het laseren is dit wel de grootste kostenpost: €160 ex. voor het metaal werk..

Ergens met een week of twee zal e.e.a. wel in elkaar gebakken worden, dan weer een update. Mss ook een paar fotos van bij de chroom boer, daar wil ik nl wel bij zijn.
Gelukkig duurt de winterrrrr lang :)

To be continued:
Afbeelding

Grtz Kor
Gebruikersavatar
de mm`s
Shadow Motorclub leden
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 dec 2006, 21:06
Contacteer:

Re: Winter Project

Bericht door de mm`s »

Je bent lekker bezig. Zelf dingen verzinnen en maken. Respect daarvoor. Het zelf verzinnen gaat nog bij mij, maar voor het maken staan mijn handen niet helemaal goed. :wink:
M.vr.gr. Marcel Pelt
De mm`s uit het mooie Westfriesland.
De 5e RECALCITRANT
Diverse fotoalbums : http://www.mijnalbum.nl/Album-OOSGIEZF-Foto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album-RWSJKU3G-Foto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnalbum.nl/Album-WSS6NR6J-Foto" onclick="window.open(this.href);return false;
ArjanKuiper

Re: Winter Project

Bericht door ArjanKuiper »

Hier ook! Superinteressant vind ik al dat geknutsel,maar ik kan net mijn accu eruit halen als het koud wordt en dat is het wel.

Respect inderdaad.

Gooi je nog een mooie totaalfoto op?
materializer

Re: Winter Project

Bericht door materializer »

@Arjan,

Als vanzelfsprekend, als het in elkaar geklust is een totaaltje. Tussendoor blijf ik ook wel bijhouden in dit topic wat de stand van zaken is.
Voor ik verder kan moet er eerst e.e.a. gesneden worden op de laser, dan kan ik het spul in elkaar lassen. Dan volgen vast weer wat fotos :)

Vandaag al wel de RVS leidingen (van magneet ventielen naar luchtinlaten) binnen gekregen. Helaas dr uit gepikt bij de douane.. Oom Ali in China heeft in weerwil van mijn verzoek er een lagere verkoop waarde op te zetten toch reeële waarde vermeld.. tsjah.. inklaringskosten en BTW dokken boven de €22,-ingevoerde waarde.. Weg voordeel.. moest een keer gebeuren :(

Afbeelding

Grt, K
ArjanKuiper

Re: Winter Project

Bericht door ArjanKuiper »

Wat een toestand! Succes dan maar weer verder!
Recycler
Forumgebruikers
Berichten: 176
Lid geworden op: 07 jan 2007, 18:02
Locatie: Leerdam

Re: Winter Project

Bericht door Recycler »

Back to het chroom & vlammen tijdperk met veel fake en bling. Veel show, no go.

Persoonlijk zou ik voor echt gaan, show & go. N20 & go. Zo duur zijn die systemen nu ook niet meer. en heel ingewikkeld is het implementeren ook weer niet.
Maar goed je moet die extra Pk's wel aandurven.
materializer

Re: Winter Project

Bericht door materializer »

Recycler schreef:Back to het chroom & vlammen tijdperk met veel fake en bling. Veel show, no go.

Persoonlijk zou ik voor echt gaan, show & go. N20 & go. Zo duur zijn die systemen nu ook niet meer. en heel ingewikkeld is het implementeren ook weer niet.
Maar goed je moet die extra Pk's wel aandurven.
@Recycler,

Ja die benadering is door me heen gegaan, maar ik heb die schaamte van "Nep" achter me gelaten.. 50% van de looks van het type motor dat we rijden is ..tsjah.. extra..show.

Dat is al een beetje begonnen met de hyperchargers installeren. Blijkbaar kunnen de carbs van de VT1100 geen overdruk aan. Een hypercharger in het systeem toevoegen is dan totaal onzin. Daar heb ik lang over zitten dubben want het was een hoop geld..
Ach toen daalde de rede weer in: ik rij Shadow om de looks, en zie in mn VT100 iets dat er nog niet is.. en ja dat is vooral gewoon een beeld.. En ja het zou mooi zijn als ze 1800-2000cc of meer had maar 35KW is voor mij genoeg.

Weet je, zij die knutselen aan hun fiets, dingen toevoegen, dr af choppen, verchromen, airbrushen, whatever: tkomt allemaal uit een wens voort om te personaliseren, iets anders te doen dan de meute.. Sommigen gaan om die reden motor rijden.. anderen vallen later ten prooi aan een het volgende virus.. In mijn geval is dat niet mn motorblok uit elkaar rossen met een NOX installatie, voor die paar extra KW power. No offence.. Ik snap je punt wel, je kan meer aan een fiets doen om ze unieker te maken dan faken. Maar het is toch een bepaalde jeugd droom van me om mn VT te stylen, opvoeren an sich is geen wens. Ik wil me graag gewoon in een wereld wanen waarin elke VTwin mee kan komen op de 100m strip tegen over om het even welk High Octane monster. En heej, met 35 KW en een krappe 260KG ben ik bij elk stoplicht toch wel als eerste weg 8) Dus die is toch al in de pocket.

Laat mij mn schatje maar gewoon een beetje opdirken.. je vrouw geef je toch af en toe ook wat moois ? Of dat nu 2 of 20 karaat is doet er niet toe :wink:

p.s. mn kinderen (beide 6) geven me ook nog dagelijks het goede voorbeeld: papa!!.. Dat wil ik zelf doen!! Ik denk dat ze dat van mij hebben. Alles kan je wel in de winkel kopen, zelf maken is een stuk leuker.. en das echt niet allen om het geld. Ik wil ook niet kinder achtig zijn, als ik een keer over een koffer met geld struikel nou dat komt alles dr mss nog wel eens echt werkend op hoor :D
..en of ik die extra PK's aandurf.. Mn vader reed een opgevoerde Ducati, naar 888 op gevoerde 851.. die heeft wel alle power verhogende operaties ondergaan want komt van get circuit. Ja dat is me te veel.. soit. Niet mooi om te zien, vreet de klinkers uit de straat en dr zat een radiateur op van een Fiat om ze koel te houden. Daar kon ik niet verliefd op worden, anders kon ik er zo op weg rijden.

Doe mij maar bling en BRRRrrraaaAAAAT!

Groets,

K
Recycler
Forumgebruikers
Berichten: 176
Lid geworden op: 07 jan 2007, 18:02
Locatie: Leerdam

Re: Winter Project

Bericht door Recycler »

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook een knutselaar al loop ik wel die extra mile om dingen werkend te krijgen.
Je moet jezelf inderdaad kietelen voor een tevreden gevoel. Als pappa blij is dan straalt hij dat door naar zijn directe familie.

Deze pappa is blij met Scotch, word pappa lekker rustig van... heeft de familie ff geen last meer van hem, en de buren ook niet daar hij dan niet meer speelt met zijn herrie makende tooltjes in zijn werkplaats.

Voorwat betreft je CV carburateur. Jou carburateur kan wel degelijk druk aan. Turbodruk kunnen ze best handelen.
Een Hypercharger levert geen druk. Dat beetje rijwind zal met 250km/uur mogelijk 0,01bar overdruk gaan leveren maar dat is niet het probleem.
CV carburateurs zijn vacuüm gevoelig. Werken graag in een luchtdoos. Dan hebben de vacuüm gaatjes achterin de carburateur een constant signaal en doet de CV gasschuif geen rare dingen.
Een open filter gelijk op de CV carburateur verstoord de flow naar die vacuüm gaatjes achterin de carburateur waardoor de werking van de gasschuif verstoord word. Dit los je niet alleen met sproeiers op.
Kan je ook niet zelf oplossen met sproeiers daar je dit onder alle toerentallen moet monitoren met een wide band Lambda meter.
Dan zie je wat er gebeurd met je brandstofmengsel en dan kan je daarop anticiperen.
Voor de laatste 1/3 van het toerental is de hoofdsproeier verantwoordelijk
Voor de middelste 1/3 van het toerental is de hoogte van je gas naald belangrijk
Voor de eerste 1/3 van je toerental is je stationair sproeier grote heel belangrijk

Staat bewust in die volgorde. Je begint met afstellen op top, door trekken van 2/3 toerental tot volgas. Dit bepaald je hoofdsproeier.
Dan ga je optrekken van 1/3 tot 2/3 toerental. Hiermee bepaal je de hoogte van je gas naald.
Dan ga je optrekken vanaf stilstand, hiermee bepaal je de grote van je stationair sproeier.
Dan kan je nog spelen met een lichtere ofwel zwaardere CV veer en met de emulsiebuizen onder de hoofsproeiers.

Een Hypercharger is net als een openfilter gelijk op de carburateur. Zou je hem daar zetten met een hoekstuk naast je zadel in plaats van je originele luchtdoos dan werkt het wel. Dan zijn je rubber moffen en je stuk framebuis de luchtdoos die je CV carburateur vereist.

Is genoeg over te vinden op Google. CV carb pod filters.

Deze knutselaar knutselt straks gewoon een keer een dubbele weber op zijn daily VT1100C1, lekker fout rechts naast de tank, maar wel werkend. Die Turbo heb ik inmiddels maar op mijn auto geknutseld ( ging van 125pk naar 210pk )..
Afbeelding
Plaats reactie