Ik heb een probleempje met mijn achterlicht (vt750 shadow ace C2). Die heb ik de afgelopen 2 maanden al 4 keer moeten vervangen. Lijkt me niet de bedoeling, dus er zal ergens iets miszijn.
Heeft een iemand een idee / tips wat dit kan veroorzaken. Het is vooral savonds geen fijn gevoel om rond te rijden met de gedachte dat dat lampje elk moment weer stuk kan gaan, helemaal als je geen reserve mee hebt.
Net al even gekeken en gevoeld, lijkt dat de erg snel warm (heet) wordt. Ga zo even de multimeter er aan hangen, kijken hoeveel volt die krijgt.
Mogelijke oorzaken, iemand?
Doorbranden achterlicht
Moderators: knutsel, Hillywood
Re: Doorbranden achterlicht
Hoi,
Dit heeft denk ik te maken met slechte en of geoxideerde contacten.
Alles maar los halen en schoonmaken.
Gr Hans Snel
Dit heeft denk ik te maken met slechte en of geoxideerde contacten.
Alles maar los halen en schoonmaken.

Gr Hans Snel
- john&marjan
- Shadow Motorclub leden
Kan ook zijn dat de lampjes van een slechte kwaliteit zijn heb ik ook ooit gehad via internet lampjes besteld 2-3 weken en weg waren ze.
Ik kwam er achter dat de fitting van t lampje vrij los zelfs dat een klein tikje er tegen zelfs voor zorgde dat die knipperde.
Draadjes gecheckt en fitting weer goed vastgezet. Eens kijken hoe lang het lampje het blijft doen nu.
Draadjes gecheckt en fitting weer goed vastgezet. Eens kijken hoe lang het lampje het blijft doen nu.
Als er sprake is van een hoge spanning zul je het ergens anders in moeten zoeken. Meet eens hoe hoog de spanning is. Slechte contacten is een hoge overgangsweerstand en uiteindelijk minder spanning. Trillen is wel funest.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden