Vt1100 C2 knallende uitlaat

Moderators: knutsel, Hillywood

Wil
Shadow Motorclub leden
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mei 2016, 05:55
Locatie: Eindhoven

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Wil »

Dino schreef:Niks te maken met ontsteking. Is puur je mengsel. Een niet goed mengsel verbrand niet volledig in de cilinder en komt dan in de uitlaat tot ontbrandong. Dit kan met zowel een te rijk als te arm mengsel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dino, is de schadelijk voor de motor?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe je een goed mengsel maakt.
Honda VT1100 C2 ACE // SENA 20S // TOMTOM RIDER 400
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Dino »

Als het niet te gek is, niet. Bijna alle Shadow's roffelen in de uitlaat en ik ken mensen met Shadow's waar ik echt niet achter wil rijden(mijzelf incluis)
Mengsel kun je stellen met de mengselschroefjes op je carberateurs.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
sempre idem, sempre penis
Gebruikersavatar
Mik Figaro
Shadow Motorclub leden
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2010, 09:16
Locatie: Haaglanden

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Mik Figaro »

Mijn C3 1100 loopt sinds kort niet meer lekker stationair. Omdat dit hetzelfde blok is als de C2 haak ik hier even aan.

Bij lage toeren bij afremmen op de motor knalt en ploft ie als een gekke, bij stilstand slaat ie af, alleen met een beetje gas of met de choke open blijft ie lopen. Hij heeft een maandje of drie niet gelopen en toen liep ie nog goed.

Wel zat er oude benzine in de tank, inmiddels toen de tank halfleeg was heb ik 8 liter 102 octaan van de Firezone erin gekieperd, dat maakte niets uit. Ook heb ik carburateur reiniging toevoeging bij de benzine gemikt, maar nu na 200 kilometer kan ik stellen dat dit alles niets uithaalt.

Kan het zijn dat er een stationairsproeier of zo verstopt zit en hoe kom ik daar dan bij?
VT1100 C3 Aero 1998
MaX GooFy
Gummiebeer

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Gummiebeer »

Mik Figaro schreef:Mijn C3 1100 loopt sinds kort niet meer lekker stationair. Omdat dit hetzelfde blok is als de C2 haak ik hier even aan.

Bij lage toeren bij afremmen op de motor knalt en ploft ie als een gekke, bij stilstand slaat ie af, alleen met een beetje gas of met de choke open blijft ie lopen. Hij heeft een maandje of drie niet gelopen en toen liep ie nog goed.

Wel zat er oude benzine in de tank, inmiddels toen de tank halfleeg was heb ik 8 liter 102 octaan van de Firezone erin gekieperd, dat maakte niets uit. Ook heb ik carburateur reiniging toevoeging bij de benzine gemikt, maar nu na 200 kilometer kan ik stellen dat dit alles niets uithaalt.

Kan het zijn dat er een stationairsproeier of zo verstopt zit en hoe kom ik daar dan bij?
Carburateur ultrasoon laten reinigen bij de motorboer.
Beetje mosterd na de maaltijd maar altijd zorgen dat je de vlotterbakjes aftapt als de motor langere tijd stil staat. Er zit tegenwoordig zoveel troep (ethanol) in de benzine dat alles onder de troep komt. Ik heb 4 weken moeten wachten tot m'n carb terug was van de lokale motorboer, hij had wel 30 carbs liggen met hetzelfde euvel en allemaal door die troep in de benzine :evil:
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Hans Snel »

Ik heb 4 weken moeten wachten tot m'n carb terug was van de lokale motorboer, hij had wel 30 carbs liggen met hetzelfde euvel en allemaal door die troep in de benzine :evil:
Ik denk dat ik die handel maar gaat aanschaffen, per keer betaal ik € 60.- ( wel in een dag klaar ), maar ik heb er dit jaar al 5 weg gebracht.
Dan kan ik wel een bedrijfje beginen :D maar het zal dan geen vetpot worden, laat ik het dan maar bij hobby houden.

En ik wil geen reclame maken maar gebruik eens Forté

Zolang er carburateurs zijn blijven we er last van houden.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gebruikersavatar
Mik Figaro
Shadow Motorclub leden
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 apr 2010, 09:16
Locatie: Haaglanden

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Mik Figaro »

Ik heb nu reiniger van Wynns in de tank gegooid in de hoop dat het (zich) hiermee vanzelf oplost.

Zo niet, dan zal ik de carb er maar afhalen. Is me laatst ook gelukt met mijn Wildstar, daar heb ik alle kanaaltjes en sproeiers schoongemaakt met een tandenragertje.

Bij het ultrasoon reinigen, demonteren ze de carb dan, of mikken ze em gewoon in het apparaat en die doet de rest?
VT1100 C3 Aero 1998
MaX GooFy
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

De carbs worden bij mijn motor huis Esvana gedemonteerd gereinigd en weer in elkaar gezet.

Niet alle delen kunnen tegen de vloeistof, van daar twee soorten vloeistof.
En dan is het weer als nieuw, even weer afstellen en klaar.

Bij mechanische reiniging kan je dingen beschadigen en dan krijg je de afstelling nooit meer perfect

Top zaak.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Wil
Shadow Motorclub leden
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mei 2016, 05:55
Locatie: Eindhoven

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Wil »

Heeft een VT1100 C2 uit 1995 een CDI ?

Zo ja zou het hiermee te maken kunnen hebben? Ik vindt het namelijk erg vervelend worden het knallen. Tijdens de laatste ritten zijn er meerdere leden bij me geweest :wink: met de vraag of dit wel de bedoeling was.

De uitlaat knalt dus alleen als je het gas dichtdraait en afremt op de motor. Trek je de koppeling in dan verdwijnt de weerstand en ook het knallen uit de uitlaat.
Honda VT1100 C2 ACE // SENA 20S // TOMTOM RIDER 400
Wil
Shadow Motorclub leden
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mei 2016, 05:55
Locatie: Eindhoven

Re: Vt1100 C2 knallende uitlaat

Bericht door Wil »

Voor de geïnteresseerden: carbs laten reinigen en een beurt gehad. Loopt weer uitstekend! Volgende keer misschien toch wat eerder laten doen 😬
Honda VT1100 C2 ACE // SENA 20S // TOMTOM RIDER 400
Plaats reactie