'02 ACE 750 Tandwiel Ratio Veranderen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
AmsterDan
Forumgebruikers
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 04:46

'02 ACE 750 Tandwiel Ratio Veranderen

Bericht door AmsterDan »

Binnenkort gaat m'n achterwiel eraf en worden de tandwielen en ketting vervangen. Nu is een mooie kans om is wat te doen aan die hoge toeren op de snelweg. Althans, zo voelt en klinkt het. Het is de standaard uitvoering met originele tandwiel verhoudingen en als ik 100 km/u rijd gaat het nog, maar tegen de 130 km/u denk ik echt, dit loopt te snel en hard voor comfort. Is dat normaal of ben ik de enige?

Zit er verschil tussen het veranderen van de tandwiel ratio door het voorste tandwiel te vervangen of de achterste? En met hoeveel tanden meer (tandwiel voor) of minder (achter) begin je al een verschil te merken?
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: '02 ACE 750 Tandwiel Ratio Veranderen

Bericht door knutsel »

Er staan vers gillende filmpjes op YouTube erover. Je kan het tandwiel van een black widdow gebruiken. Veel zal het niet schelen maar hij is iets rustiger in toeren.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
AmsterDan
Forumgebruikers
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2018, 04:46

Re: '02 ACE 750 Tandwiel Ratio Veranderen

Bericht door AmsterDan »

Uiteindelijk ben ik voor een JT tandwiel setje gegaan. 17T voor (groter kan niet) en 38T achter. Beloofd rustige toeren op de snelweg zonder al te veel 'go power' te verliezen. De hele motor ligt nog in delen in de garage ... zal deze post updaten met ene klein verslag om iets aan relevantie aan dit bericht te geven voor toekomstige lezers.
Plaats reactie