shadow VT800 CJ motor loopt onregelmatig en slaat af

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
RichardR
Forumgebruikers
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2019, 08:48

shadow VT800 CJ motor loopt onregelmatig en slaat af

Bericht door RichardR »

Kan iemand mij hiermee helpen of tips geven? ik heb sinds kort een shadow VT800 CJ de motor heeft de laatste tijd niet veel gereden voordat ik hem heb gekocht. Wanneer ik de motor start pakt hij direct aan en loopt met regelmaat. Wanneer ik met ongeveer 2500 a 3000 toeren rijdt dan begint hij erg onregelmatig te lopen en wanneer ik van het gas af ga om een stop te maken dan slaat de motor af. hij start wel weer direct na dat hij is afgeslagen.

Wat ik heb gedaan is als volgt via een tip van een goede vriend: benzine ververst en in de tank gekeken of er roest zat dat is niet het geval, bougies schoongemaakt maar dit alles heeft geen resultaat opgeleverd. ik heb nieuwe bougies besteld en deze komen vandaag binnen en dan zal ik eens kijken of dat wat oplevert.

Graag hoor ik of er iemand ervaring heeft met dit probleem en wat er aan gedaan kan worden. Zelf ben ik niet echt technisch aangelegd vandaar.
Heeft er iemand een handboek of waar kan ik die kopen van de honda shadow VT 800 CJ zodat ik in elk geval wat meer zelf zou kunnen gaan doen.
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: shadow VT800 CJ motor loopt onregelmatig en slaat af

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

De benzine van nu is anders dan vroeger, als de motor een poos stilstaat kan er gom afzetting in de carb onstaan.
Daar hebben een helle boel motoren last van als je ze niet met regelmaat even warm laat lopen.
Volgens verhalen hebben de motoren vanaf 2004 er minder last van (ander matereiaal)
Met tanken doe ik wat door de benzine ethomix en in de winter doe ik er forté in als ik denk dat hij lang stil gaat staan :D
En als hij ultrasoon gereinigd is en met regelmaat gebruikt wordt, dan ben je ongeveer 3 jaar van de problemen af.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Plaats reactie