Adres ultrasoon reinigen

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
therapist
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2008, 21:57
Locatie: ‘t Veld
Contacteer:

Adres ultrasoon reinigen

Bericht door therapist »

Goedendag allemaal,
Ook ik ben bezig mijn Vt 1100 weer ‘ in de vaart’ te krijgen, een hardnekkig koelprobleem lijkt nu verholpen .
Het zijn soms kleine dingen zoals een slang die van bovenkant radiateur naar thermostaathuis loopt die eigenlijk altijd iets te veel onder spanning staat met als gevolg dat de afdichting die gemaakt moet op het thermostaathuis, dat zijn twee bouten links en rechts, niet goed is. De O ring die daarin zit kan niet goed afdichten omdat betreffende slang aan de onderkant ahw trekt. Of een minuscuul scheurtje in radiateurdop rubber dat nauwelijks opvalt. Soms is het zoeken.......
Thermosensor en thermostaat vervangen. Pomp werkt. Nieuwe dop is besteld ::::::

En ja , tijd stilgestaan E5 95 erin. Dus........
Benzine stroomde eruit. Carbs eraf gehaald vlotters weer gangbaar gemaakt eea goed gereinigd. Carbs er weer op
Dat was al een stuk beter ( uiteraard nieuwe benzine, tip neem 98 vindt een Shadow blok wat lekkerder zeg maar, en richt minder schade aan). Echter niet als vanouds.
Mijn blok had nooit van die ploffen stationair niet en tijdens rijden met gas terug niet, liep altijd mooi soepel en ‘ rond’
Ploft nu wat zowel stationair als met gas terug tijdens rijden. Voelt ook wat ‘ hoekiger’ allemaal.

Heb ook eea met de pilotscrews geprobeerd, maar geen verbetering. Dus weer in de oorspronkelijke stand gezet.
Carbs er weer af gehaald en ga ze nog een keer op de ouderwetse manier goed reinigen, kijken of dat verbetering geeft.
Nu kom ik regelmatig “ ultrasoon reinigen “ tegen. Daar wordt in motorland verschillend over gedacht......
Echter als het grondig schoonmaken van de carbs geen verbetering geeft, dan ga ik toch wel sterk aan ultrasoon reinigen denken.

Ik heb wat rondgevraagd, maar geen adres gevonden nog, ik woon tussen Schagen en Heerhugowaard ( Noord Holland )
Heeft iemand misschien een adres voor me. Waar eea goed gebeurd en niet de hoofdprijs gevraagd wordt.

Overigens heeft het Shadowforum me met een aantal dingen goed op weg geholpen, dus dank aan al die mensen die de moeite doen hun kennis te delen.

Shadowgroet
als je iemand behandeld zoals hij is, zal hij blijven wie hij is,
Als je iemand behandeld alsof hij is wie hij kan zijn, zal hij worden wie hij kan zijn.........
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Adres ultrasoon reinigen

Bericht door john&marjan »

Iedere motorzaak met werkplaats heeft wel een ultrasoon reiniger staan, dus even rond bellen of langs gaan en vragen.
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
Gebruikersavatar
Lofty
Shadow Motorclub leden
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 apr 2008, 17:27
Locatie: anna paulowna

Re: Adres ultrasoon reinigen

Bericht door Lofty »

Bel ff met Technomotion in Brezand die hebben een keur aan technische ervaring
en machines, incl een dyna bank.

is makkelijk te vinden op googl

vrgr Gerlof
Het leven is te kort om te remmen
Gas erop en geniet ervan
Plaats reactie