VT1100 '94 reannimeren

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Xxaid
Forumgebruikers
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2020, 12:59

VT1100 '94 reannimeren

Bericht door Xxaid »

Ik heb een '94 VT1100 overgenomen. Hij heeft 1,5 jaar stil gestaan, maar is rijdend weggezet. Hij staat nog niet bij mij thuis en moet 'm nog ophalen. Kan ik hier een nieuwe accu ingooien en nieuwe benzine in de hoop dat ie het gaat doen en ermee naar huis rijden of is dat niet verstandig en is het beter een aanhanger te huren en thuis eerst alle vloeistoffen vervangen?
Gebruikersavatar
yalaju
Shadow Motorclub leden
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:53
Locatie: vlissingen

Re: VT1100 '94 reannimeren

Bericht door yalaju »

Mogguh.
Ik zou eerst gaan kijken bij de motor, proberen te starten daar bij de verkoper, vragen waarom hij de fiets weg doet of er bijzonderheden zijn. Je zou idd benzine mee kunnen nemen al zou er wel nog genoeg inzit om te starten. Een kar kan je wel meenemen in geval dat.
Suc6
De Zwarte Parel
Xxaid
Forumgebruikers
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2020, 12:59

Re: VT1100 '94 reannimeren

Bericht door Xxaid »

Hij was van een collega van me die gaat emigreren en 'm niet mee kan/wil nemen. Zo help ik hem er vanaf en mezelf aan een aanvulling van mijn hobby :-). Heb nog nooit met een motor op een aanhanger gezet en heb genoeg filmpjes op youtube gezien waar het mis gaat, vandaar als het verantwoord is, ik 'm liever rijdend thuisbreng (bovendien moet ik een kar huren hiervoor).
Gebruikersavatar
yalaju
Shadow Motorclub leden
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:53
Locatie: vlissingen

Re: VT1100 '94 reannimeren

Bericht door yalaju »

Oh oké begrijpelijk.
Als de fiets 1.5 stil heeft gestaan zonder de accu op een druppelaar te staan, dan is de kans groot dat het niet start. Al is de accu nog een goede staat. De accu mag dan een dagje op de druppelaar als je die hebt of een andere accu(opgeladen) meenemen
De Zwarte Parel
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: VT1100 '94 reannimeren

Bericht door Ro1967 »

Motor op de aanhanger zetten hoeft geen probleem te zijn, als ik van youtube filmpjes uit zou moeten gaan durf ik waarschijnlijk niet eens meer te rijden, veel plaatsen ze wat fout gaat, maar er gaat nog steeds meer goed, goede spanbanden gebruiken om hem vast te zetten en de motor met 2 man op de kar zetten kan al veel schelen :wink: Als hij zolang heeft stil gestaan heeft de accu zeker geleden, opladen zou kunnen maar ben bang dat er toch een nieuwe accu in moet. Je weet verder het onderhoud? Lange stilstand kan ook uitwerking hebben op de rem en koppelingsvloeistof. Persoonlijk zou ik hem op een aanhanger zetten en hem thuis op mijn gemak in orde maken.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: VT1100 '94 reannimeren

Bericht door Oldtimer »

Ro1967 schreef: 23 dec 2020, 11:18 Motor op de aanhanger zetten hoeft geen probleem te zijn
Soms is het eraf halen het probleem :? , als je de motor vast zet met sjorbanden aan het stuur en hem dan flink in de voorvering trekt moet je er bij het afhalen opletten dat je niet één van de sjorbanden in één keer ontspant ... die andere en de voorvering leggen je motor dan plat ....

Ervaring = in het verleden gemaakte fouten :D
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Plaats reactie