Koelvloeistofprobleem

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Als hij de vloeistof er uit gooit dan is het te heet dan zou het koken in het blok.
Je zou dan kunnen stellen dat de vloeistof niet of nauwelijks wordt rond gepompt.
Dus daar zou ik eerst naar kijken.
Radiator los halen en er water op zetten zien of het wel door het blok spoelt.

Suc7

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door Ro1967 »

Slaat de fan wel op tijd aan? Leg de draad van de sensor aan de massa zodat de fan gaat draaien als je het contact aanzet, hij draait dan continu, proberen wat er dan gebeurd. Je weet ook zeker dat de nieuwe radiator dop goed is? Je zou een lektest kunnen laten doen.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door knutsel »

Is je radiateur niet verstopt of zitten de kanaaltjes niet ietwat dicht. Is op de plek van je koelfan de doorlaatbaarheid niet geblokt door kromme lamellen. En of zand?
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door Oldtimer »

Maar met eruit gooien bedoel je dat het er daadwerkelijk (via de overloop) uitstroomt, niet dat er na zo'n rit veel minder in zit?

In het 1e geval: wat is dan de redenering van een scheurtje in het blok?

Ik zou toch daadwerkelijk de waterpomp demonteren en controleren of de as aansluiting nog heel is, is bij mij ook al eens gebroken.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door knutsel »

Borrelt ie in de culdop als ie warm is en de thermostaat open is. Kan ook een koppakking zijn
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Koelvloeistofprobleem

Bericht door john&marjan »

Bij een 500 C is het bij de achterste cylinder wel eens raak met een over hitting meestal een kromme kop en of scheurtje in de kop en of cyllinder 6 jaar geleden ook gehad met de 500 van mijn vriendin 3 x koppakking vervangen van alle 2 cylinders. Met druk op de blok te zetten kwamen we erachter dat er ergens in het blok een scheurtje zat bij de achterste cylinder tussen cylinder en water kanaal.
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
Plaats reactie