Rini zoekt voor Harry

Voor wie nieuw is op het forum van de Shadow Motorclub.

Moderators: DylanZW, Hillywood, Ro1967

Plaats reactie
rinidpp
Forumgebruikers
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:05

Rini zoekt voor Harry

Bericht door rinidpp »

Hoi Allen,

Mijn naam is Rini, Oosten van Nederland, ben in het bezit van meerdere twee-cilinders, alleen geen Shadow, alleen TL1000S motoren. Sleutel graag en kreeg daarom van mijn squashmaatje Harry, de vraag of ik naar zijn Honda Shadow 1100 uit 1992 zou willen kijken.

Het probleem is dat de Shadow al 2-ton op de teller heeft staan, lijkt alsof deze niets meer waard is, zo riep de onderhoudsman die er voorheen altijd naar keek.
Er zou van alles aan mankeren, het oranje lampje gaat branden, te warm.
Nu blijkt dat het reservoir boven de achterkant van het blok leeg lijkt. Gooi je daar weer vloeistof in, dan lijkt het alsof het blijft zitten, totdat je de motor uit schakelt, dan loopt alles er zo weer uit.
De FAN reageert nog wel netjes, er zit dus toch nog wel ergens wat vloeistof in de radiator, anders zou ze na 10 minuten al te warm zijn, nu duurt het ongeveer een half uur rijden.

Begreep van Ro al dat het wellicht aan de radiatordop zou kunnen liggen, als die niet afdicht de vloeistof er onderuit loopt. Zelf dacht ik de thermostaat of de pomp.

Heb Harry aangeraden zich ook te melden bij dit forum, er is zoveel te lezen over de prachtige Shadow's!

Op voorhand dank,

Rini
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Rini zoekt voor Harry

Bericht door Ro1967 »

Welkom Rini, als je bij Shadow techniek kijkt is er een topic over koelproblemen bij een vt 1100 '88
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
rinidpp
Forumgebruikers
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:05

Re: Rini zoekt voor Harry

Bericht door rinidpp »

Thanks Ro,

Had al het een en ander bekeken, ook al van je gelezen. Ga de VT1000 eerst maar eens hier naartoe halen, dan de gereedschapskist er bij pakken.

Gr Rini
Plaats reactie