Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
JW te L

Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door JW te L »

Hallo,
Ik heb een shadow VT800C gekocht maar die rijd onregelmatig, stotteren, ploffen enz.
na inspectie blijkt dat de tank behoorlijk roestig is vanbinnen (deze ga ik reinigen en coaten) dus er zal wel vuil
in de carburateurs zitten.
Ik heb de carburateurs gedemonteerd, maar dat ging niet makkelijk ivm de rubbers onder en boven, dus zie de bui al hangen
als ik ze (na reinigen) weer moet inbouwen.
Weet iemand of er een foefje is om ze makkelijk terug te plaatsen?
Een kennis van mij heeft vroeger zijn blok laten zakken/kantelen door aan de voorkant 2 bouten los te draaien,
maar die had ketting aandrijving, maar de VT800 heeft cardan, dit lijkt mij geen optie, toch?

Wie weet raad?

Vrg. Jan.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door Ro1967 »

Ik heb dit gedaan bij een vt 700 c uit 1986, dit is nagenoeg het zelfde model als de vt 800. Nieuwe rubbers besteld ,(de rubbers bij de cilinder hadden mijn geduld bij het demonteren dermate op de proef gesteld dat deze gesneuveld zijn, tevens waren deze keihard) ik kon de bovenste rubbers het frame induwen waardoor er iets meer ruimte ontstaat, de carburateurs in de bovenste rubbers gedrukt, toen het geheel zover mogelijk omhoog gedrukt en de onderste rubbers op de cilinders geplaatst, toen de carburateurs in de onderste rubbers gedrukt, de rubbers een klein beetje ingesmeerd met wd 40. Het is inderdaad een erg geduldig karwei maar wel te doen.
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door Hans Snel »

Hallo Jan

Als het gaat het om de inlaat rubbers die doe ik in een pan met heet water het liefst met de klem er om heen.
Breng het water aan de kook en dan even wachten zodat ze goed warm zijn.
dan leg ik alles klaar en haal met een punttang de inlaat rubber er uit en plaats hem, dan de volgende (niet te lang wachten anders is het effect weg en worden ze weer hard en stug) dan de carburateurs, die vallen dan haast van zelf op z'n plaats.
Voor roest gebruik ik Rustyco gel en concentraat dat is schuren zonder schuurpapier, concentraat aanmaken en in de tank paar dagen wachten en klaar, uitspoelen, drogen, en coaten.
De carburateurs zou ik ultrasoon laten reinigen.

Gr Hans
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
shadowvt1100

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door shadowvt1100 »

Ik heb voor het loshalen de föhn erop gezet en idd voor het monteren in een pan heet water. Het is ff prutsen maar het lukt! Veel succes!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
JW te L

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door JW te L »

Bedankt voor de tips, ik ga er deze week nog mee aan de gang,
ik laat jullie wel weten of het gelukt is.

Vrg. Jan
shadowvt1100

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door shadowvt1100 »

Is het nog gelukt ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
JW te L

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door JW te L »

shadowvt1100 schreef:Is het nog gelukt ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Carburateurs helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd, en revisie-setjes gebruikt en de boel weer in elkaar gezet.
Ik heb het eergisteren gemonteerd, de warmwatertruc toegepast en een prof. fuhn erbij en na een half uurtje prutsen zat het er op.
De tank is ont-roest, geseald, en gemonteerd.
Gisteren proefritje gemaakt, het stotteren is veeeeel minder, maar hij loopt nog niet helemaal zoals het moet.

Ik heb een test gedaan door een strookje papier achter de uitlaten te houden en bij de onderste uitlaat blaast het naar buiten, maar bij de bovenste uitlaat zuigt het naar binnen, waar duid dit op???

Vrg. Jan
shadowvt1100

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door shadowvt1100 »

dan staan je carbs niet goed synchroon afgesteld
hiervoor heb je 2 vacuummeters nodig
je zult ook merken dat de uitlaat die minder blaast ( lijkt te zuigen ) minder gauw heet wordt als je de motor stationair laat draaien.
van deze uitlaat staat de gasklep dus minder ver open. Probeer die maar eens verder open te zetten door de synchroschroef tussen de carbs te verdraaien.
JW te L

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door JW te L »

Hartelijk dank voor de info, ik ga dit zondag uitproberen, ik was al bang dat het een verbrande klep was, of zoiets.
Ik laat je het resultaat weten.

Vrg. Jan Warren te Lelystad
Dave
Forumgebruikers
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2022, 18:54

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door Dave »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Dave. Ik heb een Honda VT750 ACE bj.98. Na 2 jaar in het buitenland en zo suf geweest niet eraan gedacht mijn Honda ook voor te bereiden op deze periode.Heb nu grote problemen met de motor. uiteraard direct een nieuwe accu geplaatst , starten ho maar. Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk de Keihin carbs gedemonteerd en alles vervangen wat mogelijk was. Resultaat was wel starten maar zodra ik gas geef ploffen en afslaan.De carbs nogmaals eraf gehaald en geïnspecteerd , kon echter niets bijzonders zien. Had wel weer nieuw revisiesetjes gebruikt. Geen resultaat. Nog steeds wel goed starten en stationair draaien, maar afslaan bij gas geven. Huidige stand van zaken: carbs gesynchroniseerd , benzine filter vervangen, nieuw bougies, vonken allebei prima , tank gespoeld en nieuwe schone benzine. Nog steeds geen resultaat. Als er iemand is met een tip, idee, heel graag. Hartelijk dank.
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door Hans Snel »

Hoi Dave,

Er zitten wel 4 bougies in de motor en dan is er nog de pilotscrew het beste is toch ultrasoon reinigen.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Bart DD
Forumgebruikers
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2022, 09:02

Re: Carburateurs monteren shadow VT800C 1988

Bericht door Bart DD »

Hoi.
Ik denk sproeiers wat verhogen succes.
Plaats reactie