startprobleem vt1100. '86 brandstofpomp?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Motorhoofd

startprobleem vt1100. '86 brandstofpomp?

Bericht door Motorhoofd »

Hallo allemaal,
Ik heb al meerdere topics gelezen maar kom nog niet helemaal uit mijn probleempje.
3 week geleden heb ik mijn motor uit de winterstalling gehaald even gepoetst en een klein stukje op gereden. er was totaal geen probleem startte binnen een paar seconden.
alleen nu wilde ik afgelopen week op de motor stappen voor een ritje en hij wil niet meer starten. de accu is gloednieuw en de startmotor lijkt ook gewoon te werken.
ik heb 2 jaar eerder een probleem gehad met de benzinepomp en deze toen laten vervangen. nu vraag ik mij af hoe ik kan testen of deze het nog wel doet. hij geeft wel een klik als ik het contact aan doe.
ik hoor graag wat jullie denken dat het probleem kan zijn en hoe ik de brandstofpomp kan testen.
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: startprobleem vt1100. '86 brandstofpomp?

Bericht door HiHat »

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Ik heb toen bij Tech en Knutsel gevraagd wat hun ervaring hier mee was, kon het zelf niet herleiden.
Hun advies was als volgt:
-kijk alle contact punten van kabels en stekkers na op roestvorming
-alle contact punten in spuiten met een beetje wd40 en goed schoon maken
-carburateur schoonmaken.

Bij mij was het grootste probleem dat de stekker van mijn spanningsregelaar slecht contact maakte waardoor de laadstroom te laag was en mijn accu nooit volledig op niveau was. Toen gelijk alle kabels nagelopen, massa kabels, de stekers onder het zadel en de schakelaars.
Na dit alles was er aanzienlijke verbetering. Tot slot afgelopen weekend mijn carburateur nog schoon gemaakt. Nu starten lopen. Niks geen problemen meer, moet alleen nog even de tijd nemen om de carburateur te controleren of deze wel weer synchroon staat.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Motorhoofd

Re: startprobleem vt1100. '86 brandstofpomp?

Bericht door Motorhoofd »

Hihat bedankt.
Ik heb de bougies eruit gehaald schoon gemaakt (binnenkort maar nieuwe kopen zijn ze aan toe)
verder de stekkers met contactspray behandeld waaronder ook de stekker onder de tank. loopt weer als een zonnetje.
enorm bedankt voor de snelle reactie :)
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: startprobleem vt1100. '86 brandstofpomp?

Bericht door HiHat »

Graag gedaan. Ik weet hoe vervelend het is als je er niet uit komt.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Plaats reactie