Pagina 2 van 3

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 17 jul 2014, 20:01
door rammie2000
Ni veel denk ik. Es op geblazen van ver.

De dichtingen zitten erin en heb bijde stelschroeven zo gezet dat ze in hoogste toeren draaien maar is nog niet ideaal. Ploft en snokt nog steeds een beetje bij optrekken of zwaardere belasting ( schakelen naar 2e en vol gas) zit zowat zonder ideeën nu. Is net alsof er 1 cilinder is die maar half mee dozt op het moment dat ie inhoud.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 17 jul 2014, 21:15
door rammie2000
AfbeeldingAfbeelding





Afbeelding


zodus. (Hier ben ik weer ze) ik heb paar km weest gaan rijden en heb voor dat hij in lage toeren goed gaat dan wat inhoud schiet en ploft om op einde van toerenberijk terug wat te trekken. Maar bij thuiskomst heb ik even bougies uitgedraaid en zag dat achterste tamelijk goed zijn maar voorste kleuren zelfs niet. Metaal is metaal kleur en wit blijft wit. ( tis gelijk gewassen met bonux) maar ze vonken wel heel goed.

Heb nog 2 details. De batterij nu is 8,5 ah ( en standaard is het 10,5 of 12 dacht ik. ) dus niet genoeg ah? Volgende dacht ik even aan joint de coulas? Maar dan zou ie toch zo mooi niet draaien? En zie geen witte rook.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 23 jul 2014, 08:32
door jdr
Een witte bougie duidt op:
- Mengsel te arm,
- Ontsteking te vroeg of
- Bougie te heet.
In jouw geval zou ik aan de eerste optie denken.
Er vanuit gaande dat de carbs nu goed schoon zijn, toch de afstelling van de pilot schroeven nogmaals controleren.

Lekke koppakking zou je kunnen controleren:
- Verlies je koelvloeistof?
- Zit er olie door de koelvloeistof?
- Loopt de motor snel te warm (aan de kook)?
- Komt er stoom uit de uitlaat?

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 23 jul 2014, 19:54
door rammie2000
jdr schreef:Een witte bougie duidt op:
- Mengsel te arm,
- Ontsteking te vroeg of
- Bougie te heet.
In jouw geval zou ik aan de eerste optie denken.
Er vanuit gaande dat de carbs nu goed schoon zijn, toch de afstelling van de pilot schroeven nogmaals controleren.

Lekke koppakking zou je kunnen controleren:
- Verlies je koelvloeistof?
- Zit er olie door de koelvloeistof?
- Loopt de motor snel te warm (aan de kook)?
- Komt er stoom uit de uitlaat?
de ventilator slaat geregeld aan en uit voor korte perioden maar geen stoom uit de uitlaat. moet es zien voor een ander compressie meter want die dank nu heb past niet in de bougie gaten maar lekke koppakking van stil te staan? koelvloeistof niveau ziet er goed uit ( nogal moeilijk te zien op deze motoren) en kwa olie dat weet ik niet. de regelschroeven zijn 4 toeren uitgedraaid.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 24 jul 2014, 21:15
door Ro1967
Bij de 1100 ace van mij staan de schroeven 2 slagen uitgedraaid.....

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 25 jul 2014, 10:14
door jdr
4 slagen lijkt mij ook wat veel...
Grootste kans is nog steeds de afstelling/werking van de carbs.
Lekke koppakking lijkt onwaarschijnlijker.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 25 jul 2014, 17:21
door rammie2000
Ga de carbs nog es afhalen en ganse revisie kit insteken
Misschien blijven de vlotterpennen wat hangen.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 27 jul 2014, 11:15
door knutsel
Ik zou die kneusjes er zeker op aanspreken.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 27 jul 2014, 18:03
door rammie2000
knutsel schreef:Ik zou die kneusjes er zeker op aanspreken.
Heb in daags erachter al gebeld... antwoord was ja jong weinig aan te doen he. Ze zijn wel bereid om een duw te doen als ik onderdelen nodig heb.... willen ze zeggen e korting geven als ze die er eerst hebben bijgeteld. Heb om een revisie kit gaan zien bij een andere dealer en die zij botweg dat ie dat niey kzn bestellen en ik beter gewoon nieuwe carbs koop... tegenwoordig houden ze hen liever bezig met het grote geld... dikke motos verkopen waar ze een computer kunnen aanleggen als er wat mis is. Swat. Zal voor volgende week zijn.

zal dus internet afschuimen worden. Iemand die plekje of site weet?

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 28 jul 2014, 05:37
door Ro1967
http://www.cmsnl.com/ hier kun je in ieder geval veel onderdelen vinden en eventueel bestellen

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 28 jul 2014, 08:59
door rammie2000
Ps is er hier iemand die weet hoe ik het vlotterniveau kan checken zonder special tool zoals in de Haynes?

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 01 aug 2014, 15:22
door knutsel
je kan de vlotterniveaus controleren met een schuifmaat. je kan dat doen op de manier zoals in het boek beschreven is. blz.220 van de haynes. er staat dat het 9,2 mm moet zijn.
ook zou ik eens kijken of de sproeiers origineel zijn en niet uitgeboord. ik heb dat al eens meegemaakt en je kan het niet zien....

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 07 aug 2014, 09:01
door rammie2000
Ik vrees datver meer aan de hand is dan me lief is... heb daarnet het gat van de timing open gedaan om eq de timing te controleren zoals in de Haynes. .. maar toen ik de motor starte vloog er olie uit dat gat... niet goed denk ik dan.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 07 aug 2014, 19:00
door Oldtimer
rammie2000 schreef:.. maar toen ik de motor starte vloog er olie uit dat gat...
Lijkt me niet direct verkeerd, het is een "open" verbinding met je carter en als er vanalles gaat draaien spettert de olie natuurlijk ook in het rond.

Het afstellen gebeurt (volgens mij) ook niet met draaiende motor.
De merktekens die je ziet komen overeen met merktekens op je nokkenastandwiel.

In het topic Versnellingsbak vervangen VT1100 '86 staan wel wat foto's.

Re: slechte draaien in hogere toeren

Geplaatst: 08 aug 2014, 12:52
door Te©h
Het blok moet je dan ook niet starten maar aan de krukas met een dopsleutel 17 verdraaien (rechts om). Je ziet een aantal streepjes en op de kap aan de linkerkant een uitsteeksel. Als je de krukas verdraait, zal je op een gegeven moment door de compressie moeten. Als je daar doorheen bent, draai dan gerust door tot je door de 2e compressie heen bent. Als je evenveel kracht moet zetten dan hebben beide cilinders even veel compressie. Voor de rest heeft dit gedeelte weinig nut want bij een lopende motor moet het inspectiedekseltje er weer op. Die is alleen belangrijk bij het op tijd stellen van de nokkenas t/o de krukas.