Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01 apr 2012, 21:32
door Paul Jenner
Thanks Oldtimer.
Het zullen bij jou vast carburateurs uit dezelfde serie zijn, dus "mijn" synchronisatieschroef ziet er vast hetzelde uit.
A.s vrijdag hopelijk weer verder.
Paul.
Geplaatst: 08 apr 2012, 22:55
door Paul Jenner
Nou,
bad luck
Spendeer ik bijna twee uur om de synchronisatieschroef te vinden en een manier om hem ook te bedienen (inclusief een ritje naar de ijzerwarenhandel), krijg ik die carburateurs NIET gesynchroniseerd ! Het zal ook een keertje makkelijk gaan he
Ik kan draaien wat ik wil aan die sync schroef, carbs lopen op geen stukken na synchroon. De voorste cylinder blijft een flink lager vacuum aanwijzen. Nog net zo beroerd als in het begin. Ik heb dit uitgevoerd bij 2000 tpm, nadat de motor eerst is opgewarmd en goed zonder choke kon lopen.
Hoe kan dit nu weer ?
Paul.
Geplaatst: 09 apr 2012, 13:15
door Te©h
Als je hoofdtank leeg is, kun je die beter verwijderen. Je heb nog een subtank. Dit is veel makkelijker werken dan onder de tank klooien. Je ziet waar je mee bezig bent en waarom die afstelling niet lukt.
Geplaatst: 09 apr 2012, 15:28
door knutsel
volgens mij heeft een 86 geen sub tank.
Geplaatst: 09 apr 2012, 20:28
door Paul Jenner
Ja, wel een subtank volgens mij hoor. Ik kan hem natuurlijk leeg tappen. alhoewel ik de tan wel weggeklapt had terwijl ik aan het werk was.
Ik heb ook gezien dat een van de lucht inlaat rubbers van een carburateur er niet fris uitziet: Iemand heeft daar een paar flinke klodders siliconen o.i.d. omheen gedrapeerd. Dat maar eens nader inspecteren. Ik heb al gezien dat inlaatrubbers bijna niet te vinden zijn ....
Paul.
Geplaatst: 09 apr 2012, 23:18
door Te©h
Aha, een gevalletje valse lucht.
Geplaatst: 10 apr 2012, 08:57
door Paul Jenner
Ben ik ook een beetje bang voor.
Vreemd vind ik wil dat de beide carbs wel synchroon lopen zodra je het toerental opvoert. Dat rijmpt dan weer niet.
Paul.
Geplaatst: 27 jul 2012, 17:23
door Paul Jenner
Al even geleden de millieu-restrictie eruit gedraaid en de Shadow loopt zo veel beter nu !
Synchoniseren nog steeds niet gelukt.
PAul.
Geplaatst: 27 jul 2012, 18:23
door knutsel
stationair sproeiers nog wel schoon, choke blijft ie niet aan 1 kant hangen..
Geplaatst: 28 jul 2012, 12:49
door Paul Jenner
Ik zou het niet weten, Knutsel.
Om daar achter te komen moeten de carbs eraf, en dat is toch een bruggetje verder
Misschien eens een reiniger in de benzinetank gooien ?
Wat ik wel weet is dat die synchronisatieschroef op nagenoeg onbereikbare plek zit, dus afregelen is een ramp. Je ziet gewoon niet wat je aan het doen bent.
Paul.
Geplaatst: 28 jul 2012, 14:13
door knutsel
klopt maar dat kun je doen met een ring ratel nr 7 mm
daar kun je hem mee verstellen.
Geplaatst: 28 jul 2012, 23:21
door Paul Jenner
Zit er nog een borgmoer op die je eerst moet losdraaien, dachet niet he ?
Paul.
Geplaatst: 29 jul 2012, 00:31
door Te©h
Nee, het is en gewone 6kant met een gleuf. Deze zit in een beugeltje met schroefdraad en die schroef drukt tegen een heveltje en zo kan er 1 carb. gelijk gesteld worden met de ander.
Geplaatst: 29 jul 2012, 10:39
door Paul Jenner
Zo dacht ik het al.
Toerental maar zo rond de 2000 stemmen, na een paar minuutjes warm gedraaid te hebben ?
Nog iets anders:
Ik liet gisteren de Shadow stationair warmdraaien na een oliewissel.
Ik merkte dat als ik van stationair af een hele grote hijs gas gaf, dat de motor dan bijna verstikte. Het duurde dan een volle seconde voordat hij zich herpakte en het toerental omhoog loeide.
Komt dat bekend voor ?
Ik krijg het idee dat ik hem verzuip, of is dit juist een teken van slecht gesynchroniseert ?
Paul
Geplaatst: 29 jul 2012, 13:54
door knutsel
afstelling pilotscrews,