ontkoppelstift vast?

Moderators: knutsel, Hillywood

Anne haverhoek
Forumgebruikers

Re: ontkoppelstift vast?

Bericht door Anne haverhoek »

Oldtimer schreef: 07 sep 2021, 23:05 Mees,

Dat van de koppeling is me nu helemaal duidelijk. Doordat je alleen het koppelingsdeksel verwijderd hebt kun je de 'korf' niet geheel verwijderen maar slechts een stukje naar voren bewegen.
Als je langs de 'korf' kijkt zie je een tandwiel, deze zit aan de 'korf' vast en dit voorkomt dat de 'korf' verder naar voren kan.

Heb je trouwens een werkplaatsboek? Ik heb hier het Honda Shadow Shop Manual VT700C '84-'85/VT750C '83. Hierin staat het demonteren en monteren van de koppeling beschreven (blz. 7-11). Ook welke dikte de koppelingsplaten minimaal moeten hebben (3,1 mm).
Zeker voor het in elkaar zetten omdat sommige platen afwijkende groeven hebben.

Succes!

PS. wat is het bouwjaar van de VT700?
hoi hoi zie ik het nu goed dat er eerst een
Nikkelen plaat komt en dan kopelings plaat of eerst kopelings plaat???
Anne haverhoek
Forumgebruikers

Bericht door Anne haverhoek »

Oldtimer schreef: 05 sep 2021, 19:52 Koppelingsstift kun je niet met de hand indrukken daar is veel meer kracht voor nodig. Je zou de stift wel eruit moeten kunnen trekken.

Koppelingsplaten vervangen is niet echt moeilijk, gewoon alles goed op volgorde houden oude platen vervangen door nieuwe en weer op volgorde monteren.
Mogelijk (vrij zeker 😀) heb je ook een nieuwe pakking nodig.
Bij mijn VT1100C '85 had ik ook een speciale dop nodig.

Maar "zompige koppeling": met mijn koppeling ben ik ook al eens behoorlijk bezig geweest om hem goed te ontluchten.
Hoi hoi vraagje ik zie op de foto dat er eerst een ronde plaat komt en dan een kopelings plaat is dat zo gr
Ro1967
Moderators
Contacteer:

Bericht door Ro1967 »

Probeer een werkplaatshandboek te pakken te krijgen, hierin staat het zeker aangegeven hoe je de platen en in welke volgorde je ze moet monteren.Als je pook vast zit denk ik eerder dat er iets verschoven is of er iets tijdens de montage fout is gegaan.
Groet Ro

Stokkie

"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."

Regiobiker regio midden 2017 :D

Biker van het jaar 2023! :D :D :D

welkom in ons midden
Plaats reactie