benzinetoevoer "knijpt" af

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Gebruikersavatar
farmersdaughter
Shadow Motorclub leden
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 aug 2012, 22:51
Locatie: Son

benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door farmersdaughter »

Mijn vt 1100 Spirit '97 "knijpt" soms de benzinetoevoer af.
Onder het rijden valt de benzinetoevoer plotseling weg. Soms na 200 mtr, dan na 40 km, dan na 150 km. er zit geen vaste structuur in wanneer dat is. Even flink aan de gashendel draaien en dan komt het weer op gang, met regelmatig een flinke klap als gevolg. Draait dan wel ff over zijn toeren.
Een paar keer is deze ook onder het rijden afgeslagen, kan wel meteen weer starten, maar ook dan een flinke klap. Het komt vaak voor na het tanken, ondanks dat ik de dop even open laat staan, dit is echter niet standaard.
Zelfs mijn monteurke weet er niet goed raad mee. Volgens hem kan het vanalles zijn; Benzinedop, ontluchtingsslang, sproeier, carburateurs, electronisch....... enz.
Dit rijdt niet echt prettig :cry:
Heeft hier iemand ervaring mee zodat ik meteen erop aan kan sturen waar hij moet gaan zoeken.
Dan nog een vraagje.. :oops: .. Past een buddyseat van een C3 ook op mijn Spirit.
wijsheid is weten wat te doen,
deugd is om het te doen
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door Te©h »

Als een blok er opeens mee kapt, ligt dit meestal niet aan de benzinetoevoer maar aan de ontsteking. Als de benzine wordt afgesloten, dan worden de carburateurs leeg getrokken en dan zou eerst het blok gaan stotteren. Ook de opmerking dat als het blok weer aanslaat er vette klappen uit de uitlaten komt duidt aan dat er onverbrande benzine in de uitlaat is gekomen die daar tot ontbranding wordt gebracht als er weer een ontsteking is. Dus benzinetoevoer is dan ook aanwezig. Omdat het euvel bij een volle, half volle en bijna lege tank de kop opsteekt zal het interne en externe filter ook wel goed zijn. Blijft over de ontsteking. wellicht een rammelend stekkertje of los zittende accupool.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
farmersdaughter
Shadow Motorclub leden
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 aug 2012, 22:51
Locatie: Son

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door farmersdaughter »

Heeeeey Tech,

Harstikke bedankt voor jou antwoord. :D
Met dit verhaal ga ik naar mijn monteurke, ff kijken of hij hier iets mee kan.
Hou je op de hoogte van dit ongemak, en of dat inderdaad het probleem is/was
Suuuuperbedankt.

Groetjes
Tooske
wijsheid is weten wat te doen,
deugd is om het te doen
wvl

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door wvl »

Ik heb sinds kort dit probleem ook.
ik rijd 130 km/u en ineens (na zo'n 10 km of 50 km) krijgt mijn vt 1100 c2 bj 95 ineens tekort aan benzine.
ik heb bougies vernieuwd, nieuw tussenfilter geplaats (hier zat wat vuil in) en een schoonmaakfluid in de tank gedaan. Hierna probleemloos zo'n 120 km gereden. Na 3 weken weer gereden en afgetankt, toen begon probleem weer. Na tanken al na 10 km. Nadat hij stilgestaan heeft, na 40 km. Als het probleem zich voor doet, hoor je dat hij om benzine vraagt. Moet helemaal naar stilstand (motor valt ook uit), kan wel weer starten en dan zo'n 10 km rijden op snelweg. Ik heb niets gedaan aan de motor voordat het probleem zich voordeed.
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door Te©h »

Een paar maanden had een Shadowlid ook last van het stil vallen van het blok. Bleek het de interne filter de boosdoener te zijn. Dat filtertje zit aan de binnenkant van de tank, op de benzinekraan.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Gebruikersavatar
farmersdaughter
Shadow Motorclub leden
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 aug 2012, 22:51
Locatie: Son

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door farmersdaughter »

Bij mij bleef de motor wel stationair lopen.
Kon echter verder helemaal niets. Niets werkte
Probleem (pffffftt gevonden na 2 jaar lange adem van volhouden) bleek een kabeltje te zijn dat bij
warmte op het blok zakte en storing veroorzaakte.
Dankzij heeeeele goeie monteur :D (ook een met een lange adem :D ) toch opgelost
wijsheid is weten wat te doen,
deugd is om het te doen
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: benzinetoevoer "knijpt" af

Bericht door Te©h »

Tooske, das bijna 3 jaar!!!! Maar blij dat het eindelijk fevonden is.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie