Vt 500 c schakelt niet meer terug

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Ton

Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door Ton »

Wie kan mij tips geven. Mijn vt 500 c blijft in de 6 e versnelling staan. De schakelpook is wel beweegbaar maar er lijkt iets, een klauwje of zo ? Niet meer te functioneren? Kan ik er van rechterkant bij? Moet het hele blok uit elkaar?
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door knutsel »

je kan erbij en hoeft het hele blok niet uit elkaar, waarschijnlijk is de overbrenging niet goed meer gepositioneerd en dan kan je vaak maar 1 kant op schakelen.
aan de linkerkant zit ergens onder bij de waterpomp een rond dekseltje daarachter zit het vorkje wat er naast is geschoten. maar dan moet je wel even de olie aftappen, lukt het daar niet alleen dan moet je aan de rechterkant de blok deksel er even afhalen en dan kan je met een klein zaklampje erin schijnen en zien wat er gebeurd, succes,
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Ton

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door Ton »

bedankt Rene,

Ik ga het proberen.

groet,

ton
Ton

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door Ton »

Hoi rene,

vandaag linker helft opengemaakt. aan die kant zag ik alleen maar de dynamo en de overbrenging van de startmotor. Toen de rechterkant geprobeerd. Uitlaat eraf boutjes los, maar nu kan het deksel er klaarblijkelijk niet af omdat een stang van het frame in de weg zit. Moet nu het hele blok er af?

gr

ton
jdr
Forumgebruikers
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 apr 2011, 13:06
Locatie: Appelscha

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door jdr »

Ik meen mij te herinneren dat ook de 500 een subframe heeft.
Het subframe is de onderste frame buis aan de rechterkant.
Deze moet er ook af om het blok uit te bouwen, maar als deze eraf is kun je ook de zijkant van het blok verwijderen.
VT1100C1 '87
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door knutsel »

nee alleen maar het deelframe losmaken, en als je geluk hebt kun je de uitlaat laten zitten.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Ton

Re: Vt 500 c schakelt niet meer terug

Bericht door Ton »

Beste Tipgevers,

Afgelopen week had ik tijd om het rechter deksel van het blok uit te bouwen. Daar bleek dat de schakelvork na het scharniertje met het veertje afgebroken was.
Via internet bij Svolta motoren een gebruikte kunnen bestellen voor maar € 20 excl verzendkosten. Gisteren ingebouwd en voila......alles werkt weer.

Iedereen super bedankt voor de adviezen.

gr

ton
Plaats reactie