motor start niet

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
paulheerlen

motor start niet

Bericht door paulheerlen »

Hallo

De motor start niet, startrelais en accu zijn in orde, dodemansknop schoongemaakt.
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen ?
Gebruikersavatar
Albert Overzet
Shadow Motorclub leden
Berichten: 335
Lid geworden op: 04 mei 2007, 20:22
Locatie: Vorden

Re: motor start niet

Bericht door Albert Overzet »

schakelaar standaard of neutraal safety switch misschien de technische heren zullen dit wel uit kunnen leggen
Welkom in ons Midden

Regiobiker 2014 van regio midden

Beter een blije achterhoeker dan een happy hooker

Een oud achterhoeks gezegde is:
Als de haan niet kraait in het ochtendrood
dan is het mistig of de haan is dood
jdr
Forumgebruikers
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 apr 2011, 13:06
Locatie: Appelscha

Re: motor start niet

Bericht door jdr »

Welk type motor heb je?

- Draait de startmotor wel maar slaat de motor niet aan?
> carburateur en ontsteking controleren (ook eventuele controleschakelaars zoals koppelingsschakelaar en jiffyschakelaar)

- Of draait de startmotor al niet?
> zekering en startmotor (koolborstels) controleren.
VT1100C1 '87
paulheerlen

Re: motor start niet

Bericht door paulheerlen »

heb de koolborstels nog niet gecontroleerd, er gebeurt helemaal niets, hoor niets in elk geval.
Zekeringen heb ik wel al gecontroleerd.
Heb een vt 1100 bouwjaar 1986
Gebruikersavatar
kcid1100C
Bestuur
Berichten: 307
Lid geworden op: 11 sep 2008, 16:23
Locatie: Reeuwijk

Re: motor start niet

Bericht door kcid1100C »

Weet je heel zeker dat de motor in neutraal staat?
Gids, hesje 1

Voorzitter Shadowmotorclub
jdr
Forumgebruikers
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 apr 2011, 13:06
Locatie: Appelscha

Re: motor start niet

Bericht door jdr »

Eerst maar eens meten of de startmotor stroom krijgt.
Als dat het geval is, is de startmotor niet goed meer.
Kijk dan eens naar de koolborstels.

Als de startmotor geen stroom krijgt is het 1 van de safety switches, relais, zekering of accu.
VT1100C1 '87
paulheerlen

Re: motor start niet

Bericht door paulheerlen »

Ja weet zeker dat de motor in neutraal staat, heb ook voor alle zekerheid de koppeling ingedrukt.
Na een paar kabels los gehaald en schoongemaakt te hebben start de motor nu weer, maar zal er eens iemand naar laten kijken die er verstand van heeft - m.n w.b de koolborstels.

Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2288
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: motor start niet

Bericht door Te©h »

Op de standaard zit geen veiligheidsschakelaar. Op de koppelingshandel wel maar dan draait de startmotor wel rond en gaat de motor vooruit als deze in een versnelling staat.
Als het contakt aanstaat, brand dan de verlichting en de lampjes in de cockpit?
Als je bij het omdraaien van het sleuteltje een zachte klik hoor, is dat de startrelais. Als je de startknop indrukt moet de startmotor rond draaien. Als dat niet gebeurt kan het zijn dat deze vastgeslagen is of te veel weerstand ondervind door het koolstofslijpsel van de koolborstels. Tik een paar keer met een nylon hamer op de startmotor en probeer het dan nog eens. het startrelais geeft soms ook veel weerstand en die kan je overbruggen door een draad tegen beide moeren te houden. De startmotor reageert meteen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
paulheerlen

Re: motor start niet

Bericht door paulheerlen »

Dank je wel tech, dat zijn handige tips
Gebruikersavatar
knutsel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 1859
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: motor start niet

Bericht door knutsel »

accu los, startrelais los en schoonmaken, startmotor los en uit elkaar halen en schoonmaken, alles weer in elkaar en kijken of hij het beter doet.
controleer je massa ook eens aan de accu of deze niet een te grote weerstand heeft.
hoe doe je dat.
multimeter op en plus en min van je accu zetten. en meten.
daarna de min op een gedeelte van je frame zetten waar je denk dat er ook massa is. wanneer dit erg veel verschilt moet je de massa aansluiting van de accu en op het frame eens nalopen en losmaken, eventueel opschuren en met een likje zuurvrije vaseline insmeren en weer in elkaar zetten.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Plaats reactie