slechte draaien in hogere toeren

Moderators: knutsel, Hillywood

rammie2000

Re: slechte draaien in hogere toeren

Bericht door rammie2000 »

Te©h schreef:Het blok moet je dan ook niet starten maar aan de krukas met een dopsleutel 17 verdraaien (rechts om). Je ziet een aantal streepjes en op de kap aan de linkerkant een uitsteeksel. Als je de krukas verdraait, zal je op een gegeven moment door de compressie moeten. Als je daar doorheen bent, draai dan gerust door tot je door de 2e compressie heen bent. Als je evenveel kracht moet zetten dan hebben beide cilinders even veel compressie. Voor de rest heeft dit gedeelte weinig nut want bij een lopende motor moet het inspectiedekseltje er weer op. Die is alleen belangrijk bij het op tijd stellen van de nokkenas t/o de krukas.
zo leer ik weer. en zie je maar hoeveel een moto van een mini scheelt. volgende week probeer ik uit te zoeken welke cilinder er hapert en dan es bobijnen wisselen. eventueel carbs er nogmaals uitschroeven en nog es zien als ik niets over het hoofd gezien heb. en es testen op valse lucht. en die vlotterpennen na zien. ( hoewel ik op heden nog geen revisie kit gevonden heb ) en hopelijk kunnen we er de laatste week van mijn conge nog es toerke mee doen ( heb er al toer mee gedaan met carb cleaner erin maar helpt niet. word tamelijk rap warm dus durfde ik geen grotere toer doen)
Plaats reactie