Choke nooit nodig?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
cpo

Choke nooit nodig?

Bericht door cpo »

Ik heb voor ik mijn vt 1100 c2 kocht altijd op motoren gereden waar ik altijd bij het starten de choke iets open zette. Dit zorgde ervoor dat de motor bij het warmdraaien niet uitsloeg.

Mijn vt1100 kan ik prima starten zonder choke, maar het stationaire toerental is net te laag bij koude motor om hem zelfstandig warm te laten lopen. Het openen van de choke heeft ook geen hoger toerental tot gevolg, maar lijkt hem eerder te 'smoren'.

Klopt dit? Of komt er een nieuw sleutelprojectje aan? [emoji4]

Chris
mesmanmotors

Re: Choke nooit nodig?

Bericht door mesmanmotors »

Ik heb een VT 1100 C2, die kan ik absoluut niet starten zonder choke. Hoe warm het ook is heb het altijd nodig.
Hoop dat dit geen problemen met kouder weer.
Gebruikersavatar
kcid1100C
Bestuur
Berichten: 269
Lid geworden op: 11 sep 2008, 16:23
Locatie: Reeuwijk

Re: Choke nooit nodig?

Bericht door kcid1100C »

Mijn VT1100 uit 1985 moet eigenlijk altijd worden gestart met de choke.
Alleen b.v. na een middagpauze bij een landelijke hoeft het met een redelijke temperatuur niet.
Als hij eenmaal loopt kan de choke eigenlijk met 1 minuut weer dicht ook.

En het geeft zeker een verhoogd toerental!
Gids, hesje 1

Voorzitter Shadowmotorclub
cpo

Re: Choke nooit nodig?

Bericht door cpo »

Ik zal het donderdag eens proberen en wat bewuster op te letten wat het eigenlijk doet. Het mooie weer komt er weer aan... :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: Choke nooit nodig?

Bericht door Te©h »

Een motor moet je niet warm draaien. Starten, opstappen en weg wezen.
Als een shoke geen reactie geeft, dan is de afstelling niet goed. Het kan zijn dat de kabels niet goed staan afgesteld ( te veel speling, of te strak staan, dus altijd een stukje shoke open) of de sproeiertjes, die aan de uiteinde in de carb's zitten, niet goed funtioneren door aangekoekt vuil of een lam veertje.
Elke motor reageert anders op de shoke. Bij mijn 1100c moet ik overal van af blijven. Bij de eerste klappen een streepje shoke, het blok daalt iets in toeren en loopt dan naar een hoger toerental dan stationair.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie