vt100 c2 loopt niet lekker

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
frankcusters

vt100 c2 loopt niet lekker

Bericht door frankcusters »

Na dat de motor een jaar heft gestaan is deze volledig opgeknapt en rijklaar gemaakt.
Precies een jaar na het ongeval. Het heft wat langer geduurd dan de bedoeling was, maar was helaas niet anders.

Alleen nu heb ik het volgende probleem. Rijden met de motor is geen enkel problem en alle versnellingen werken. Maar wil ik gas geven om snel weg te rijden dan houd de motor ontzettend in en kneppert de motor alleen maar in de uitlaat. Dus een te late ontbranding zeg maar. Aan de afstelling ben ik niet gekomen.
Het is in elke versnelling het geval.

Wanneer de motor stationair loopt en in de vrij staat, dan kan ik wel volledig gas geven zonder problemen.

Zou het echt nog vervuiling in de carburateur kunnen zijn of zou er ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn.

ik heb al een ongeveer 10 liter bezine aangelengd met carburateur reiniger en deze ook al opgereden alleen heeft niet geholpen.

Ik hoop wat handige tips te krijgen zo dat ik de motor weer in ere hersteld krijg :-)
Gebruikersavatar
Dino
Shadow Motorclub leden
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: vt100 c2 loopt niet lekker

Bericht door Dino »

Zijn je carbs eraf geweest en gerrinigd? Zoniet is dat 99% zeker de oorzaak. Brandstof verdampt en laat residu achter. Als dat in de hoofdsproeier zit, en daar klinkt het wel naar, krijg je dat meestal niet met cleaner weg.
sempre idem, sempre penis
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: vt100 c2 loopt niet lekker

Bericht door knutsel »

carburateurs ultrasoon reinigen dan ben je er vanaf.
is het dan nog niet over dan kun je de carbs uitsluiten.
vaak zijn het de kleine kanaaltjes die voor deze problemen zorgen.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
frankcusters

Re: vt100 c2 loopt niet lekker

Bericht door frankcusters »

Bedankt voor de reacties.

Het is inderdaad de carburateur die nog verstopt zit. Na een aantal keer hard gas te hebben gegeven zie je ook vuiligheid uit de uitlaat komen. Ik ga van de winter de carburateur volledig uit elkaar halen en ultrasoon reinigen.
Plaats reactie