open k&n filter VT700c

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
budje

open k&n filter VT700c

Bericht door budje »

Onlangs heb ik mijn vt700c('84) voorzien van een open k&n filter, dus box is vervallen, heb een alu. buis op de op de ovale aanzuigbuis aangesloten, vanzelfsprekend is het mengsel nu armer, motor hielt in bij optrekken met 120 sproeiers, dus heb ik grotere sproeiers gemonteerd (was 120 , nu 140), motor trekt al een stuk beter nu, maar houd nog steeds in bij 400 toeren. wie heeft ervaring, moet ik nog grotere sproeiers monteren of de gasnaald omhoog halen, door bv een ringetje onder te leggen of de pilotscrews indraaien, zodat het mengsel ook rijker word? alvast bedankt!
vr. groet, hobby Shadow rijder.
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: open k&n filter VT700c

Bericht door knutsel »

Je LAN met de naalden spelen als eerste maar bij 4000 toeren denk ik dat er naar 160 moet aan sproeier. Ook moet je met de pilotscrews spelen.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
budje

Re: open k&n filter VT700c

Bericht door budje »

Beste Knutsel,

Bedankt voor je antwoord, heb in het forum eens gelezen dat je bij een open filter naar een 15% grotere sproeier moet, maar ook eens naar een 30% grotere sproeier, dit zal ook wel verschillen per situatie.

Ik zal volgende week inderdaad eerst maar eens een grotere sproeier monteren, dan zien we wel weer verder.

Top forum trouwens! :mrgreen: , je kan hier veel vinden, zodra ik een foto van m'n Shadow heb, zal ik deze even plaatsen.

vr. groet,
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: open k&n filter VT700c

Bericht door knutsel »

ik ben benieuwd hoe het gegaan is met je sproeiers, kijk wel of je nergens een grote luchtlekkage hebt want dat beïnvloed je afstelling.
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
budje

Re: open k&n filter/ versnellingsbak VT700c

Bericht door budje »

Hierbij nog even een update betreft het K&N filter, ik heb toch een ringetje onder de naalden gelegd en hij pakt nu lekker op, maar heb nu helaas een ander probleem, zie andere bericht van mij, na een reparatie van de pulsgevers, wil die niet meer terug schakelen, ik heb de rechter versnellingsbakhelft open gehad en wat zitten knoeien met het versnellingspendaaltje om hem in de 6e versnelling te krijgen. Hierna wil die wel op schakelen, maar niet terugschakelen, dit lukt alleen door met een schroevendraaier in de bak de shift drum cam plate te verdraaien. :cry:
Bijlagen
vf700c.pdf
(387.72 KiB) 473 keer gedownload
Plaats reactie