Pagina 1 van 1

open k&n filter VT700c

Geplaatst: 11 okt 2015, 22:20
door budje
Onlangs heb ik mijn vt700c('84) voorzien van een open k&n filter, dus box is vervallen, heb een alu. buis op de op de ovale aanzuigbuis aangesloten, vanzelfsprekend is het mengsel nu armer, motor hielt in bij optrekken met 120 sproeiers, dus heb ik grotere sproeiers gemonteerd (was 120 , nu 140), motor trekt al een stuk beter nu, maar houd nog steeds in bij 400 toeren. wie heeft ervaring, moet ik nog grotere sproeiers monteren of de gasnaald omhoog halen, door bv een ringetje onder te leggen of de pilotscrews indraaien, zodat het mengsel ook rijker word? alvast bedankt!
vr. groet, hobby Shadow rijder.

Re: open k&n filter VT700c

Geplaatst: 13 okt 2015, 07:20
door knutsel
Je LAN met de naalden spelen als eerste maar bij 4000 toeren denk ik dat er naar 160 moet aan sproeier. Ook moet je met de pilotscrews spelen.

Re: open k&n filter VT700c

Geplaatst: 13 okt 2015, 20:01
door budje
Beste Knutsel,

Bedankt voor je antwoord, heb in het forum eens gelezen dat je bij een open filter naar een 15% grotere sproeier moet, maar ook eens naar een 30% grotere sproeier, dit zal ook wel verschillen per situatie.

Ik zal volgende week inderdaad eerst maar eens een grotere sproeier monteren, dan zien we wel weer verder.

Top forum trouwens! :mrgreen: , je kan hier veel vinden, zodra ik een foto van m'n Shadow heb, zal ik deze even plaatsen.

vr. groet,

Re: open k&n filter VT700c

Geplaatst: 18 okt 2015, 20:40
door knutsel
ik ben benieuwd hoe het gegaan is met je sproeiers, kijk wel of je nergens een grote luchtlekkage hebt want dat beïnvloed je afstelling.

Re: open k&n filter/ versnellingsbak VT700c

Geplaatst: 08 jan 2017, 13:31
door budje
Hierbij nog even een update betreft het K&N filter, ik heb toch een ringetje onder de naalden gelegd en hij pakt nu lekker op, maar heb nu helaas een ander probleem, zie andere bericht van mij, na een reparatie van de pulsgevers, wil die niet meer terug schakelen, ik heb de rechter versnellingsbakhelft open gehad en wat zitten knoeien met het versnellingspendaaltje om hem in de 6e versnelling te krijgen. Hierna wil die wel op schakelen, maar niet terugschakelen, dit lukt alleen door met een schroevendraaier in de bak de shift drum cam plate te verdraaien. :cry: