en mijn nokkenas kettingen te vervangen.
Staat nu 24K op de teller, maar de spanners stonden van de zomer op 8.5mm, dus denk dat de teller in zijn vorige leven een stukje achteruit heeft gelopen.
de geleiders / spanners heb ik er ook uit gehad, en eigenlijk kon ik daar niet veel aan zien.
nu heb ik in het forum meerdere berichten gezien, oa:
kettingen doorhalen, en nieuwe doorvoeren om ze zo te vervangen,
kettingen en spanners vervangen,
Kettingen en oliepomp ketting vervangen.
nu is uiteraard het vervangen door de kettingen door te voeren het simpelste en voordeligste,
eventueel met de spanners er bij,
maar over de oliepomp ketting lees je verder niet veel, alleen dat Tech deze aanraad meteen te vervangen, omdat deze vaak als eerste geluid maakt.
nu heb ik verder daar geen aparte geluiden, maar hoe kan je zien / meten dat deze ketting ook versleten is?
en zoals ik gelezen heb, moet voor deze ketting wel de zij kap er van af.
nu mijn vragen, wat is verstandig om te doen, de oliepomp ketting ook mee nemen?
in dat geval moet de motor toch verder open, dus kan ik net zo goed de andere deksel ook los nemen, en de kettingen zo vervangen,
of zouden alleen de nokkenas kettingen volstaan?
en weet er iemand een voordelig adres om de kettingen, en evt, spanners te bestellen?
kom wel de kettingen tegen, maar staat nooit bij of het een set is, dus denk het niet, maar spanners of oliepomp ketting zie ik nergens.
tips zijn welkom