schakel pook zit vast

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
andre

schakel pook zit vast

Bericht door andre »

goede dag kan iemand mij helpen met een schakel probleem ik heb het linker blok los gehaald om de spoel te vervangen toen ik alles weer terug had gebouwd zat mijn schakel pook vast heb het blok weer los gehaald maar kan niks raars zien of de as verdraaid is weet iemand hoe ik dat op kan lossen vast bedankt andre ps ik heb nog een foto gevonden op youtube om wat voor asje het gaat ps het gaat om een vt 1100 c uit 1990
Bijlagen
SAM_2656.JPG
Laatst gewijzigd door andre op 17 mar 2016, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Oldtimer »

.. en kun je toevallig op internet ook vinden om welke motor het gaat :-)

Kan wel handig zijn anders ga ik je iets vertellen over mijn VT1100c en dat hoeft dan niet persé te kloppen.

De as op jouw foto loopt door het blok naar de andere kant en het kan goed zijn dat (A) een soort vertanding is.
Deze vertanding moet dan weer in de vertanding van een andere as grijpen.
Doordat je de linkerkap eraf hebt gehad zou het wel eens zo kunnen zijn dat de as verschoven is en het in elkaar grijpen van die vertanding niet klopt.

Op mijn VT1100 zit aan de rechterkant van het blok een soort dop die verwijderd kan worden (!!!) en waar je die vertandingen kunt zien.

Foto van die andere as waar de vertanding in moet grijpen ....

Afbeelding
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Oldtimer »

nog even een paar afbeeldingen opgezocht:

Afbeelding

Afbeelding
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
andre

Re: schakel pook zit vast

Bericht door andre »

sorry om te vermelden om wat voor motor het gaat geen erg in gehad maar het gaat ook om een vt1100 c uit 1990 heb de dop zien zitten ken de dop een klein beetje naar links draaien en moet ik de dop er dan uit trekken
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Oldtimer »

Volgens mij is het inderdaad naar links draaien en dan eruit trekken.

Maar kan het er dan zo uit of zit er nog een kap voor, want die moet je dan eerst verwijderen.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
andre

Re: schakel pook zit vast

Bericht door andre »

blok helft was er al af kon zo bij de dop en ik heb de dop eruit gekregen en de tandjes weer goed gezet en schakelt weer als voorheen bedankt voor de tip had anders niet geweten hoe ik het moest oplossen was al bang dat het helle blok uit elkaar moest hallen gr andre
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Ro1967 »

Heb je gelijk de o ring vervangen? Deze wil nog wel eens gaan lekken, en als je het toch los hebt......
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
andre

Re: schakel pook zit vast

Bericht door andre »

ja de o ring heb ik ook vervangen weet je wat jou motor aan volt levert bij mijn 13 volt volgens mij is dat te weinig
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Ro1967 »

Mijn oude zat volgens mij net boven de 14v,
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Oldtimer »

Lijkt mij ook een beetje weinig. Kan het op dit moment ook niet even gaan meten hoewel de motor bijna naast me staat.
Gisteren voor het eerst dit jaar proberen te starten en No Go ....
Uiteindelijk gevonden ..... ja, ik weet het eerst de Killer Switch controleren ...
Schakelaar schoongemaakt en lopen ... maar wel met startkabels.

Denk dat de motor accu de winter niet heeft overleefd.

Mocht ik komend weekend nog gaan sleutelen dan zal ik gelijk de meter er eens op zetten.

Volgens het boek:

Regulated voltage output 14 - 14.8 Volts at 5000 rpm

Mocht je het boek niet hebben, dit is vrij gemakkelijk te downloaden: http://www.carlsalter.com/download.asp?p=1304.
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
andre

Re: schakel pook zit vast

Bericht door andre »

ik vind het ook wat weinig komt dat door de spanning regelaar of wat anders spoel is goed zit een nieuwe in spanning regelaar kan er ook nog wel bij groete andre ps ik heb ook een nieuwe accu er in en die komt bij MLM-parts vandaan MotoBatt MB16A Accu
Gebruikersavatar
Oldtimer
Shadow Motorclub leden
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 aug 2010, 10:52
Locatie: Eibergen

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Oldtimer »

Je zou eens kunnen beginnen met het meten van de spanning uit de dynamo (spoel zo als jij het noemt).
Let op: dit is dus wisselspannning, meter op AC.

Ergens (bij mij onder de buddyseat) moet een connector zijn met 3 gele draden welke rechtstreeks van de dynamo komen.
Op het forum zal hier best wel meer over te vinden zijn (of geweest :cry: ) maar ik kan het zo gauw niet vinden dus weet ook niet de waarde van deze spanningen.

Zeker is dat de spanningen op deze 3 gele draden hetzelfde moeten zijn.

Daarna controle van de verbindingen (stekkers en massa).

Succes
VT1100C 1985 / VT1100C2 ACE '96
"Vaak buj te bange"
andre

Re: schakel pook zit vast

Bericht door andre »

oké gaat het morgen door meten
Gebruikersavatar
Te©h
Shadow Motorclub leden
Berichten: 2286
Lid geworden op: 18 dec 2006, 21:35
Locatie: Utereg aan zee

Re: schakel pook zit vast

Bericht door Te©h »

De gele bedrading meten met Ohm (weerstand). Bij een afwijking van 1 draad is die spoel kapot/doorgebrand en is het noodzakelijk om een nieuwe/andere spoel te monteren. De meeste storingen komen van de verbindingstekker. Deze is door de jaren heen meestal sterk gecorrodeerd en geeft spanningsverlies, waardoor de omvormer de accu niet goed kan opladen.
Voor geduld moet je tijd hebben
2x Vt 1100c '86, Vt1100c1 '92 in delen dat wel, Guzie 65 '87 verkocht, Shadowagon, in ontwikkeling:Spartan Manor '47 .
"The bitterness of poor QUALITY remains long after the sweetness of low PRICE is forgotten"
Biker van het jaar 2005
Plaats reactie