Pagina 1 van 1
schakel pook zit vast
Geplaatst: 13 mar 2016, 09:09
door andre
goede dag kan iemand mij helpen met een schakel probleem ik heb het linker blok los gehaald om de spoel te vervangen toen ik alles weer terug had gebouwd zat mijn schakel pook vast heb het blok weer los gehaald maar kan niks raars zien of de as verdraaid is weet iemand hoe ik dat op kan lossen vast bedankt andre ps ik heb nog een foto gevonden op youtube om wat voor asje het gaat ps het gaat om een vt 1100 c uit 1990
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 16 mar 2016, 22:38
door Oldtimer
.. en kun je toevallig op internet ook vinden om welke motor het gaat
Kan wel handig zijn anders ga ik je iets vertellen over mijn VT1100c en dat hoeft dan niet persé te kloppen.
De as op jouw foto loopt door het blok naar de andere kant en het kan goed zijn dat (A) een soort vertanding is.
Deze vertanding moet dan weer in de vertanding van een andere as grijpen.
Doordat je de linkerkap eraf hebt gehad zou het wel eens zo kunnen zijn dat de as verschoven is en het in elkaar grijpen van die vertanding niet klopt.
Op mijn VT1100 zit aan de rechterkant van het blok een soort dop die verwijderd kan worden (!!!) en waar je die vertandingen kunt zien.
Foto van die andere as waar de vertanding in moet grijpen ....

Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 16 mar 2016, 22:56
door Oldtimer
nog even een paar afbeeldingen opgezocht:

Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 17 mar 2016, 19:18
door andre
sorry om te vermelden om wat voor motor het gaat geen erg in gehad maar het gaat ook om een vt1100 c uit 1990 heb de dop zien zitten ken de dop een klein beetje naar links draaien en moet ik de dop er dan uit trekken
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 17 mar 2016, 23:32
door Oldtimer
Volgens mij is het inderdaad naar links draaien en dan eruit trekken.
Maar kan het er dan zo uit of zit er nog een kap voor, want die moet je dan eerst verwijderen.
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 18 mar 2016, 06:26
door andre
blok helft was er al af kon zo bij de dop en ik heb de dop eruit gekregen en de tandjes weer goed gezet en schakelt weer als voorheen bedankt voor de tip had anders niet geweten hoe ik het moest oplossen was al bang dat het helle blok uit elkaar moest hallen gr andre
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 18 mar 2016, 11:03
door Ro1967
Heb je gelijk de o ring vervangen? Deze wil nog wel eens gaan lekken, en als je het toch los hebt......
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 20 mar 2016, 08:54
door andre
ja de o ring heb ik ook vervangen weet je wat jou motor aan volt levert bij mijn 13 volt volgens mij is dat te weinig
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 20 mar 2016, 09:16
door Ro1967
Mijn oude zat volgens mij net boven de 14v,
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 20 mar 2016, 21:46
door Oldtimer
Lijkt mij ook een beetje weinig. Kan het op dit moment ook niet even gaan meten hoewel de motor bijna naast me staat.
Gisteren voor het eerst dit jaar proberen te starten en No Go ....
Uiteindelijk gevonden ..... ja, ik weet het eerst de Killer Switch controleren ...
Schakelaar schoongemaakt en lopen ... maar wel met startkabels.
Denk dat de motor accu de winter niet heeft overleefd.
Mocht ik komend weekend nog gaan sleutelen dan zal ik gelijk de meter er eens op zetten.
Volgens het boek:
Regulated voltage output 14 - 14.8 Volts at 5000 rpm
Mocht je het boek niet hebben, dit is vrij gemakkelijk te downloaden:
http://www.carlsalter.com/download.asp?p=1304.
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 24 mar 2016, 17:41
door andre
ik vind het ook wat weinig komt dat door de spanning regelaar of wat anders spoel is goed zit een nieuwe in spanning regelaar kan er ook nog wel bij groete andre ps ik heb ook een nieuwe accu er in en die komt bij MLM-parts vandaan MotoBatt MB16A Accu
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 24 mar 2016, 21:16
door Oldtimer
Je zou eens kunnen beginnen met het meten van de spanning uit de dynamo (spoel zo als jij het noemt).
Let op: dit is dus wisselspannning, meter op AC.
Ergens (bij mij onder de buddyseat) moet een connector zijn met 3 gele draden welke rechtstreeks van de dynamo komen.
Op het forum zal hier best wel meer over te vinden zijn (of geweest

) maar ik kan het zo gauw niet vinden dus weet ook niet de waarde van deze spanningen.
Zeker is dat de spanningen op deze 3 gele draden hetzelfde moeten zijn.
Daarna controle van de verbindingen (stekkers en massa).
Succes
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 24 mar 2016, 21:39
door andre
oké gaat het morgen door meten
Re: schakel pook zit vast
Geplaatst: 29 mar 2016, 09:55
door Te©h
De gele bedrading meten met Ohm (weerstand). Bij een afwijking van 1 draad is die spoel kapot/doorgebrand en is het noodzakelijk om een nieuwe/andere spoel te monteren. De meeste storingen komen van de verbindingstekker. Deze is door de jaren heen meestal sterk gecorrodeerd en geeft spanningsverlies, waardoor de omvormer de accu niet goed kan opladen.