Pagina 1 van 1

Klappen VT600

Geplaatst: 31 mar 2016, 18:48
door Giela
Goedenavond!

Ik zit al een tijdje met een probleem, namelijk het volgende:

Bij het rijden met de VT600 uit 1988 komen er behoorlijk harde klappen uit de uitlaat. Dit is geen kwestie van ploffen meer maar echt klappen. De motor houdt in het begin ook in en bij ongeveer 2/3000 rpm begint hij pas met optrekken, en dat wil nog wel eens gebaat gaan met enorme klappen.

Weet iemand wat dit kan zijn of is er een VT600 techneut die hier eens naar kan kijken? Mijn gevoel zegt mij iets met ontsteking of afstelling caberateurs maar mijn kennis reikt niet ver genoeg om dit te onderbouwen.

Iemand raadt?!?!

Dank!

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 01 apr 2016, 08:12
door Bobber-Jo
Lijkt indd afstelling carb. maar zou ook zo door een niet deugelijke bougie oid kunnen zijn. Hier zou ik niet mee doorrijden en even de plaatselijk motorzaak naar laten kijken.

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 01 apr 2016, 15:18
door Ro1967
Hoe oud zijn je bougies? Dit kan ook duiden op vervuilde carburateurs of de afstelling van je carburateurs. Welke plaats kom je vandaan, dit kan handig zijn voor als er mensen zijn die hun hulp willen aanbieden :wink:

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 03 apr 2016, 10:17
door Giela
Hi Mannen, dank! Ik heb geen idee hoe oud de bougies zijn. Daar eerst maar eens mee beginnen?
Ik woon in Breda. Wellicht daar iemand in de buurt?

Thanks alvast!

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 03 apr 2016, 10:42
door orange skully
Ik heb soortgelijke klachten gehad met mijn 500. Was toen mijn Bobine. Kreeg in eerste instantie ook veel te horen dat het de carb of bougies moesten zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 03 apr 2016, 20:04
door Pepijnvandepol
Bij mij is het als ik de motor harder stationair afstel dan komen er ook mooie harde klappen uit. Wanneer je door hebt wanneer de knal precies komt schrik je niet meer...[emoji14]

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 04 apr 2016, 16:42
door Giela
Dit zijn alleen geen mooie klappen meer. Eerder doodsklappen....

Hij houdt in.... dan volgt er vaak bij meer gas een klap en dan pas trekt ie door....

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 04 apr 2016, 20:22
door Ro1967
Klinkt als vervuilde carburateurs?

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 05 apr 2016, 10:13
door DanielleV
Voor deskundig onderhoud kan je naar onze adverteerder BNM Motoren in Dordrecht gaan (http://www.bnm-motoren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Onderhoudt veel Shadows, goede zaak met veel service. Het klinkt in ieder geval niet goed.

Succes,
Danielle

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 05 apr 2016, 18:44
door Giela
Hi Danielle,

Thanks, dat kan wat zijn en is in de buurt. Ik ga even contact met ze zoeken!

Gr. Michiel

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 11 apr 2016, 15:26
door knutsel
let op.
de kleppen van een vt 600 moeten wel 1 keer in de zoveel tijd gesteld worden. dit kan zeker mede een oorzaak zijn.
Maar maak eerst de carburateurs maar eens schoon.

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 11 apr 2016, 21:12
door Giela
Ik denk dat ik hem dan even naar Dordrecht breng. Ben beetje handig maar carburateurs schoonmaken heb ik nog nooit gedaan :)

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 14 jul 2016, 15:52
door Giela
Okee, we zijn nog niet helemaal verder. Ik heb hem nog niet weggebracht omdat ik eigenlijk liever de oorzaak zelf oplos (met jullie hulp)

Als ik het contact aanzet maakt de brandstof pomp een tikkend/ratelend geluid (snel) ook kun je zien dat de brandstof filterhuis niet helemaal gevuld is met benzine (wat in mijn optiek ook het ratelend verklaard)

Is de brandstofpomp nu overleden of gaat er iets meer mis?

Dank voor jullie tijd en reactie!

Re: Klappen VT600

Geplaatst: 14 jul 2016, 18:18
door Hans Snel
Hoi Giela,

Ik had het zelfde met de VT600 als je gas gaf hield hij in, en wanneer je langzaam de gas kraan open deed dan ging het beter.
En ploffen uiteraard, ik heb dus gedaan (wat René ook vertelde) de carburateur er af en ultrasoon laten reinigen.
Daarna synchroon gesteld, gemonteerd, met de test bougie fijn afgesteld ( het lucht benzine-mengsel stelschroef)
en hij draait weer als een tierelier.
Bij bewijs van spreken, hij trekt de klinkers uit de weg :lol:
De benzinepomp slaat altijd even aan als je hem op contact zet ( druk opbouw in de leiding )
Zo kan je wel van alles aanhalen, het kan ook aan de accu liggen of zo maar doe eerst het een, en dan het andere.
Ik heb foto's (onder de knop FOTO'S) op mijn site , van wat ik aantrof bij de VT600 VLX (ook van de carb)

Gr Hans Snel