Startmotor Shadow 750 1986

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Willemvh

Startmotor Shadow 750 1986

Bericht door Willemvh »

Nadat ik met mijn Shadow VT750 uit 1986 be teruggereden van Georgie naar Nederland heb ik mijn motor nu weer in Georgie, waar ik weer woonachtig ben. Echter moet de statmotor vervangen en er zijn in Tbilisi erg weinig onderdelen voorradig. Daarom vroeg ik me af of startmotors voor Shadows uit de jaren 1997-2004 ook passen en werken in een Honda Shadow VT 750 uit 1986. Want startmotoren van de eerder genoemde jaren zijn een stuk makkelijker te vinden op Ebay dan degenen uit 1986.

Heel graag hoor ik meer. Het weer is hier alweer prachtig maar ik zit met een niet startende motor, wat erg frusterend is.

B.v.d.

Willem van Houten
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Startmotor Shadow 750 1986

Bericht door Hans Snel »

Hallo Willem
Meestal is van de startmotor de koolborstel het probleem http://www.cmsnl.com/honda-vt750c-shado ... wn5oPmLTcs
en op een andere site http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=11803 is de startmotor ook op meerdre bouwjaren en type gebruikt.
Groet Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Willemvh

Re: Startmotor Shadow 750 1986

Bericht door Willemvh »

Danku. De ''monteur'' hier verteld me dat een nieuwe startmotor vereisd is. en de prijzen voor startmotoren liggen nogal verschillend. Weet u toevallig of deze ook zou werken: http://www.ebay.com/itm/2003-HONDA-SHAD ... 0984480337" onclick="window.open(this.href);return false;

dat zou me namelijk een leuk pakje geld schelen..
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Startmotor Shadow 750 1986

Bericht door Hans Snel »

Hallo willem
Dan zou even moeten kijken wat er bij jou motor onder zit.
en dan vergelijken.

Gr Hans
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Veldmannuh

Re: Startmotor Shadow 750 1986

Bericht door Veldmannuh »

Hallo Willem,

Ik heb een vt750 gehad uit '83. Daar heb ik 2 jaar terug de koolborstels van vervangen, deze waren helemaal op. Via eBay heb ik toen namelijk een revisie setje kunnen kopen voor $14,-. Zaten zelfs nieuwe lagers bij.

Omdat de koolborstels toen ingesleten waren in de, rotor?, heb ik deze op de draaibank vlak gemaakt.

Goed schoongemaakt en weer in elkaar geschroefd.

Mij is het toen gelukt zonder enige motorische kennis, maar met een beetje boerenverstand.

Misschien dat het iets voor jou is om te proberen?

Groetjes Tom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie