Klus team

Voor alles wat niet in de andere forums past.

Moderators: DylanZW, Hillywood, Ro1967

Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Klus team

Bericht door Hans Snel »

Hoi Vraag
Bestaat er binnen de Shadow club ook een klus team, mensen met kennis die het willen delen en graag willen helpen.
Waarom die vraag ?
Bij de PC800 club (waar ik ook lid van ben geweest) hadden wij klus dagen.
Ergens een ruimte bij iemand, waar we los konden en iedereen kon komen (de poetsers bv :lol: ) leden die niet konden sleutelen.
En die mensen die graag mochten sleutelen konden dan los.
Kleine beurt of andere dingen, in iedergeval klusjes die binnen een paar uur klaar waren en in overleg.
De juiste Onderdelen namen ze zelf mee (met medewerking van het klus team)
Als de dag dan voorbij was, opruimen en dan een BBQ van de klusjes.
1. we hebben dan toch :lol:
2. de niet sleutelaars steken er nog wat van op
3. en zo houden we de hobby betaalbaar

Ik ben benieuwd.
Zo ja, ik zou er dan aan mee willen werken.
En bij wie kan ik mij opgeven.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gebruikersavatar
Ro1967
Moderators
Berichten: 956
Lid geworden op: 22 feb 2013, 19:41
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Klus team

Bericht door Ro1967 »

Dat lijkt mij ook wel wat, echter als het gaat inhouden dat ik dan opperpoetser wordt en motoren mag gaan poetsen pas ik :lol:
Groet Ro

Stokkie


"Young riders pick a destination and go... Old riders pick a direction and go."



Regiobiker regio midden 2017 :D


Biker van het jaar 2023! :D :D :D





welkom in ons midden
Gabbertje

Re: Klus team

Bericht door Gabbertje »

Leuk idee!
Gummiebeer

Re: Klus team

Bericht door Gummiebeer »

Ik woon in het Oosten des land, regio Twente. Ik kan altijd mensen helpen met onderhoud en techniek, de kennis is er hier aangezien ik al vanaf mijn 16e aan brommers zat te sleutelen en later auto en motor. Ik doe zelf ook alles aan mijn motor dus ik kan op gepaste tijden ook andere mensen helpen. :wink:
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Klus team

Bericht door john&marjan »

Zo'n klus zaterdag hadden we bij de Vespaclub ook, eerst lekker tekst en uitleg en dan klussen, poetsen BBQ met het een en ander vloeibaars erbij.... (koffie en fris)

Met de juiste mensen kan het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg gezellig worden
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Klus team

Bericht door Hans Snel »

Nou ja, poetsen kunnen we thuis wel doen, maar als iemand behoefte heeft om te poetsen dan gaat het op z'n klusdag heeeeel druk worden denk ik. Maar tips voor poetsen is wel heel belangrijk. Ik dacht zelf aan olie verversen met filter, lucht filter, remblokken vervangen en inspectie remklauw mocht er dan een reparatie aan komen, een vervolg afspraak maken of de keuze maken om de rubbers gewoon mee te nemen, keerringen van de voor vork vervangen samen met de olie of zelfs een bandje wisselen.
Het zijn allemaal klusjes die wel te doen zijn in een paar uurtjes. Zo kunnen de rijders die een beetje angst hebben om zelf te sleutelen zien dat het best wel mee valt. Zo zouden ze ook met hulp zelf kunnen sleutelen.
Maar het gaat ook om de gezelligheid.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Klus team

Bericht door john&marjan »

Poetsen na afloop na gedane klus party ook weer alles schoon achterlaten
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
orange skully

Re: Klus team

Bericht door orange skully »

Wat mij betreft een geweldig idee :-) Ik kan op dit moment klus technisch weinig betekenen maar leer graag sleutelen met wat tips en trucks van de betere klussers onder ons :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
kcid1100C
Bestuur
Berichten: 275
Lid geworden op: 11 sep 2008, 16:23
Locatie: Reeuwijk

Re: Klus team

Bericht door kcid1100C »

Leuk idee. Ik zou meer willen weten en doen.

Heb geen technische achtergrond maar ben zeker niet a-technisch.
Heb alleen nog steeds het spookbeeld voor ogen een jaar of 45 terug. (Cross)Brommer gekregen van buurjongen, samen met een ook 14jarige buurjongen het ding in elkaar zetten en een lege plek in het blok overhouden. Ding start niet..... Komt de gulle gever met een bak onderdelen: de versnellingsbak.
Gelukkig had de fietsenmaker op de hoek een poster ovr van een JLO blok, met veel ge-emmer het ding in elkaar gekregen.
Staat zo lullig om een motorzaak te bellen met de mededeling: ik kluste zelf, kun jij het bouwpakket nu in elkaar zetten voor me? :lol: :oops:
Gids, hesje 1

Voorzitter Shadowmotorclub
Gebruikersavatar
knutsel
Bestuur
Berichten: 1858
Lid geworden op: 19 dec 2006, 19:12
Locatie: Dieren

Re: Klus team

Bericht door knutsel »

Hmmmm. Voor leden.....ja denk ik wel. Maar niet voor niet leden. En waar dan....
René
Biker of the year 2012
http://pcayefvf.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeersgeleider nummer 18
landelijk coördinator
welkom in ons midden
Gebruikersavatar
john&marjan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 aug 2014, 14:03
Locatie: Hoensbroek

Re: Klus team

Bericht door john&marjan »

Voor leden een vergoeding voor de bbq en de koffie en dergelijke(kostprijs) en voor niet leden 50% extra.
Zo werd dat vroeger bij ons bij de Vespa club ook gedaan. Niet leden werden al snel lid van de club. hahahahaha
Onderschat nooit een oude man met een motor

RC-ZUID
John Hilgers

zuid@shadowmc.nl
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Klus team

Bericht door Hans Snel »

Hoi hier ben ik weer

Waar het plaats zou moeten vinden is nog om het even, ik denk dat we eerst moeten inventariseren welke techneuten mee willen doen en waar ze vandaan komen.
Het moet niet de bedoeling zijn dat een techneut uit Maastricht in Groningen komt sleutelen.
Dan, waar een locatie is, waar kunnen sleutelen.
Ik heb zoiets van het hoeft geen luxe te zijn, als er maar licht stroom water en een toilet is en binnen met een harde vloer.
En de kosten van de brandstof van de techneuten om er te komen is voor de klanten.
Dit is dan voor de betalende leden, de niet-betalende leden kunnen dan gelijk lid worden ( gebeurd de ANWB ook ) :lol:
Zo heeft de club een voordelige verzekering voor leden.
Dan zou het nog mooier zijn met een voordelige werkplaats voor leden.
Als het plaatsvind aan het einde of aan het begin van het seizoen, zou het ook een regio café kunnen zijn.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Gert

Re: Klus team

Bericht door Gert »

Gummiebeer schreef: 24 mei 2016, 16:06 Ik woon in het Oosten des land, regio Twente. Ik kan altijd mensen helpen met onderhoud en techniek, de kennis is er hier aangezien ik al vanaf mijn 16e aan brommers zat te sleutelen en later auto en motor. Ik doe zelf ook alles aan mijn motor dus ik kan op gepaste tijden ook andere mensen helpen. :wink:
Zo te lezen is er nooit echt een klusteam ontstaan. Nu lees ik dat jij ook uit Twente komt. Zou jij misschien samen met mij een keer naar mijn Shadow willen kijken? Dingen waarop ik moet letten en hoe hij er nu bijstaat en wat er eventueel nu moet gebeuren. Dit alles natuurlijk hoeft natuurlijk niet vrijblijvend te gebeuren.
Doede van der Bij
Shadow Motorclub leden
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2016, 09:35
Contacteer:

Re: Klus team

Bericht door Doede van der Bij »

Ik vind het een goed idee maar zal ook alleen ingezet kunnen worden als poetser. Techniek moet ik niet mee beginnen. Ik zal deze topic verder goed volgen.
Regio commissaris NoordOost
Doede van der Bij
noordoost@shadowmc.nl
Mobiel 0629269533

Massage brengt lichaam en geest in balans.
Gummiebeer

Re: Klus team

Bericht door Gummiebeer »

Gert schreef: 08 jul 2017, 21:38
Gummiebeer schreef: 24 mei 2016, 16:06 Ik woon in het Oosten des land, regio Twente. Ik kan altijd mensen helpen met onderhoud en techniek, de kennis is er hier aangezien ik al vanaf mijn 16e aan brommers zat te sleutelen en later auto en motor. Ik doe zelf ook alles aan mijn motor dus ik kan op gepaste tijden ook andere mensen helpen. :wink:
Zo te lezen is er nooit echt een klusteam ontstaan. Nu lees ik dat jij ook uit Twente komt. Zou jij misschien samen met mij een keer naar mijn Shadow willen kijken? Dingen waarop ik moet letten en hoe hij er nu bijstaat en wat er eventueel nu moet gebeuren. Dit alles natuurlijk hoeft natuurlijk niet vrijblijvend te gebeuren.
Beetje een late reactie van mijn kant, maar ik wel best eens komen kijken naar jouw Shadow!
Plaats reactie