DB Killers Eruit?

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
InF3RnO
Forumgebruikers
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2016, 07:04
Locatie: Utrecht
Contacteer:

DB Killers Eruit?

Bericht door InF3RnO »

My Fellow Shadow riders 8)

Laatst hoorde ik een Shadow 1100 uit 86 (zelfde als wat ik heb) maar dan waar de DB killers er (waarschijnlijk) niet meer in zaten. het zag er namelijk exact hetzelfde uit als die van mij maar dan met veel mooier geluid

Nu jeukt het heel erg om ze bij mij er ook uit te halen, op internet (en hier op t forum) heb ik diverse mogelijkheden gelezen:"
Nieuwe uitlaat
Evt uitzagen etc.

Als ik nu goed kijk, dan zie ik precies aan het uiteinde van beide uitlaten 3 popnagels (Zie bijlage). Is het zo dat als ik die popnagels eruit boor dat de DB killers er dan heel makkelijk te verwijderen zijn? (En later weer evt. terug plaatsen indien nodig)

Een collega van mij heeft een shadow 600 uit 93 en bij haar zijn de de DB killers er ook uit, en ik zie daar dus ook 3 gaten in haar uitlaat. (zie bijlage)

Ik ben erg benieuwd of het zo "makkelijk" is :D
Bijlagen
Foto 28-06-16 12 51 16.jpg
Foto 28-06-16 12 50 59.jpg
Foto 28-06-16 12 50 53.jpg
Gebruikersavatar
Stefan
Shadow Motorclub leden
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 okt 2014, 18:48
Locatie: Schagen

Re: DB Killers Eruit?

Bericht door Stefan »

het principe klopt,
als de nagels er uit zijn, zit de killer alleen nog geklemd, let wel: heel erg geklemd
de killer is aan de buitenkant een ronde pijp, van zo'n 5cm in doorsnede, die aan het eind in een gat vast zit,
dus als de punten los zijn, zou deze er met wat geduld en wrikken uit kunnen,
ik heb zelf met een kom boor (en een pijpje over de binnenste boor heen, die in het uitlaat gat paste) een groot rond gat geboord,
maar toen ook aardig moeten wikken om hem er steeds een stukje uit te krijgen.
maar als je de nagels los heb, kan je niet op en neer bewegen om hem los te krijgen aan de binnen kant, zal niet mee vallen.
De opknap foto's van mijn Shadow VT1100 1988
http://www.mijnalbum.nl/Album=LLDTTQ8G" onclick="window.open(this.href);return false;
verbreden van de brandstof tank:
http://myalbum.com/album/QM0ePPMPfrky" onclick="window.open(this.href);return false;
InF3RnO
Forumgebruikers
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2016, 07:04
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DB Killers Eruit?

Bericht door InF3RnO »

Stefan schreef:het principe klopt,
als de nagels er uit zijn, zit de killer alleen nog geklemd, let wel: heel erg geklemd
de killer is aan de buitenkant een ronde pijp, van zo'n 5cm in doorsnede, die aan het eind in een gat vast zit,
dus als de punten los zijn, zou deze er met wat geduld en wrikken uit kunnen,
ik heb zelf met een kom boor (en een pijpje over de binnenste boor heen, die in het uitlaat gat paste) een groot rond gat geboord,
maar toen ook aardig moeten wikken om hem er steeds een stukje uit te krijgen.
maar als je de nagels los heb, kan je niet op en neer bewegen om hem los te krijgen aan de binnen kant, zal niet mee vallen.
Als je het doet op de manier waarop jij het beschrijft, heb je dan nog kans om achteraf (door wat voor reden dan ook) het terug te plaatsen?

ik wil die optie namelijk wel behouden :roll:
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: DB Killers Eruit?

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

Met een een gaten zaag kan je de DB-killer er uit zagen.
Voor eventueel terug plaatsen laat dan wat van de flens staan (zo krap mogelijk om de DB-killer zagen), maak een nieuwe flens aan de DB-killer, een paar kleine gaatjes er in en je kunt ze vast zetten met een paar zelf tappers.
is ook wel te vinden op youtube dit van een 600.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Plaats reactie