Middenbok voor VT1100 C2 1998

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Philip

Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door Philip »

Na wat zoeken hier op het forum en op internet kom ik nagenoeg geen middenbok tegen voor een VT1100 C2 1997 of later. Past de middenbok van een VT1100 1986 onder een model 1997. Wanneer er een onder past, is deze dan ook nog qua gewicht op de bok te krijgen. Op mijn vorige motor een Yamaha FZ6 S2 had ik wel een middenbok en gebruikte deze om mijn motor te draaien. Dit wordt nu stuk lastiger zonder middenbok. Voorbeeld filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=FgFxx1zubos" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door Hans Snel »

Hoi Philip,

Leuke oplossing.

:idea: misschien is het een idee in plaats van een middenbok een stuk inrijgoot of u profiel te gebruiken :idea:

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Philip

Re: Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door Philip »

Hansn, is inderdaad een idee. Dan moet alles goed in balans zijn. Zelf denk ik dat een mini motorlift een optie is. Deze op de draaischijf plaatsen. Is wat omslachtig.
Gebruikersavatar
HiHat
Shadow Motorclub leden
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:58
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door HiHat »

Gisteren al met Philip gesproken over de middenbok, maar voor de geïnteresseerden nog even hier het antwoord.
De middenbok van een 1100 uit '86 past niet onder een C2. De C2 is namelijk een stukje lager.
Central Division

Ik heb nog verschillende onderdelen liggen van een 1100 uit '85/ '86
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door Hans Snel »

Hoi Philip,

Is dit ook wat HBM Motormover
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Philip

Re: Middenbok voor VT1100 C2 1998

Bericht door Philip »

Hans, Voor ik de draaischijf maakte heb ik diversen soorten uitgeprobeerd. Maar mijn ondergrond is niet vlak genoeg. De meeste met draaiwieltjes zijn alleen te gebruiken op een gladde betonvloer. Wanneer zo wieltje in een voegje komt stagneerd alles met de kans dat de motor er af schiet. Maar bedankt met het meedenken. Ik heb de motor nog geen week en alleen nog maar achter neergezet. Ga eerst mijn poort 15 cm verbreden. Daarna ga ik proberen of ik een draai kan maken via mijn terras. Als dit lukt is er geen draaischijf nodig. Het houd je bezig ;-)
Plaats reactie