Windscherm VT1100 opties.

Moderators: knutsel, Hillywood

Plaats reactie
Philip

Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Philip »

Toen ik de Shadow kocht zat er een windscherm op. Wat mij opviel het "gebulder" op mijn helm. veel herrie boven de 80 km. Bij aanschaf Kevlar Jeans vroeg ik in de motorzaak of dit aan de helm lag (Shoei J Cruise) Mij werd geadviseerd het scherm eens weg te halen. Dit bevalt prima, geen "gebulder" meer alleen flinke ruis. Stuk aangenamer maar boven de 100 is er stevige druk op de borst en schouders. Logisch.

Nu vraag ik mij af of ervaring is met windschermen waar het gebulder niet aanwezig is. De stand en hoogte. Op dijkjes toeren 60-80) is het zonder scherm ideaal. Maar elke dag naar mijn werk heen en terug, hoofdzakelijk grote weg (100-120) 35 km is zonder scherm niet aangenaam.
Bijlagen
11.jpg
1.jpg
Laatst gewijzigd door Philip op 21 jun 2017, 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Hans Snel »

Hoi,

De foto's zijn wat klein of zo ik zie er weinig op. Maar ik rij altijd met scherm ik kan er net over heen zien.
Dan gaat de lucht stroom over de helm heen, als er iemand achter op zit dan heeft die het probleem.
Dus rek ik mij wat uit dan kijk ik er overheen en anders door heen.
Dus de hoogte en breedte zijn dus wel degelijk van belang.

Gr Hans Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Philip

Re: Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Philip »

Bedankt Hans, voor de reactie. Ik kijk er ook net overheen maar de wind "klappert/buldert" dan veel meer dan zonder scherm. Ga in het weekeinde maar uitproberen qua hoogte en schuinte van het scherm.
Philip

Re: Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Philip »

Scherm iets hoger en schuiner gezet, bijna goed. Stuk prettiger dan zonder scherm op de rijksweg. Probeer het scherm nog iets hoger om te kijken of het uitmaakt.
Compleet.jpg
Gebruikersavatar
Hans Snel
Shadow Motorclub leden
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 dec 2015, 17:57
Locatie: Idskenhuizen
Contacteer:

Re: Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Hans Snel »

Hoi,
Hij ziet er mooi uit, ik heb het zelfde scherm.
tip,
Om hoog zie ik dat kan nog wel met de klemmen op de poot, maar op een moment dan is de teller te dicht bij het scherm en komt het dan bij het rijden tegen het scherm aan.
en toen heb ik hem iets laten zakken en dat is voor mij oke.
ik zal van middag de maten even nemen van het scherm wand daar zit ook verschil in.

Gr Hasns Snel
Een dag niet gereden is een dag niet geleeft

www.hanssnel.nl
Hier staan Manuals in pdf en de Nieuwe Tyre download pagina
Een VT1100 C2 klink als een Hd, voeld als een HD maar de techniek is van Honda.
Philip

Re: Windscherm VT1100 opties.

Bericht door Philip »

Hans, alvast bedankt. Bij mij is het zo al ik hem te hoog zet kijk ik net door de rand. Dat is niet prettig.
Plaats reactie